Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







onsdag 24 januari 2018

Lisa: Fågel eller mus - det är frågan?



Varenda kväll bänkar jag mig förväntansfullt framför datorn. Matte brukar för det mesta hålla på med något oviktigt, det får hon förstås avsluta. Nu är det nämligen MIN filmtid! Har ni också upptäckt vilken fantastiskt intressant och spännande värld som gömmer sig i apparaten? Jag ÄLSKAR den halvtimmes studier jag får varje kväll!

Jag gillar fågelfilmerna skarpt, men frågan är om inte musbion är snäppet bättre? Det enda jag inte riktigt fattar är varifrån de kommer, fåglarna och mössen, och framför allt, vart de tar vägen?? Jag brukar kolla hela området runt datorn sen, men, inte ett spår?? Får grunna litet mer på det problemet. Några saftiga stekar efter filmkvällen vore naturligtvis den perfekta avslutningen!







11 kommentarer:

  1. Visst är det spinnande! Tyvärr har vi inte samma lyx som du som får kolla så ofta!
    Vi tittar någon gång ibland och det är kul! Ta tass om er! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har lärt mig att ta befälet här hemma, så jag sätter mig framför datorn och stirrar. Ibland får jag vänta en liten stund, men funkar, det gör det!

      Radera
  2. Datorer är knepiga! Jag fundilerar också på HUR de kommer in i apparaten!!!

    😻 Nosgos 🐾

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi får fortsätta våra efterforskningar, för nånstans måste de ju vara??

      Radera
  3. samma här, vi kan inte heller förstå vart dom tar vägen. mysko
    förstår inte heller hur dom kommer in i datorn,,

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gissar att vi är jamarmånga katter som letar efter en lösning på problemet!?

      Radera
  4. Jag har inte tittat på datorn när det gäller detta men jag tittar ofta på Animal planet.
    Jag förstår att du är förbryllad för det är jag också.
    I början kollade jag bakom TVn varje gång, men där var ju inget. Mycket märkligt, hur får dom plats i denna platta skapelsen?
    Imorgon får du hålla tassarna för mig.
    Jag ska till Hbg till min kattvettis och bli sövd, hua....
    Jag ska ta bort tandsten, hoppas det räcker med det.
    O så ska jag stickas, min rabiesspruta, annars kan jag inte visa vägen till Danmark åt matte o husse.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har också tittat på bakom, ovanför och nedanför, men nää, helt tomt! Riktigt förbryllande!
      Oj, stackars dig, ska verkligen hålla tassarna för dig i morgon. Ska jama till Gustav att göra detsamma. Och ska vi tänka på dig allihopa är i huset. Lycka till!

      Radera
  5. Det där är väldigt knepigt. Att de bara försvinner ut i tomma intet? Och det märkligaste är ju att de inte luktar nåt heller!

    SvaraRadera
  6. Vi tycker också att det är mycket märkligt med dessa flygfän och muslingar som plötsligt dyker och sedan lika plötsligt försvinner spårlöst. Men medan vi grubblar på det får vi åtminstone en både rolig och spinnande stund :-)
    Tassklappar

    SvaraRadera
  7. Det e precis som för oss. Man ser fjäderkotletterna glada runt på skärmen, Men när man kollar bakom den så är dom borta. Verkligen mystiskt.

    SvaraRadera