Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







fredag 9 mars 2018

Lisa: Det är bara två saker...



Det är inte klokt vad mycket jag har åstadkommit sedan jag bosatte mig här! När jag tänker tillbaka hur det såg ut i
Visst syns det att jag vet vad jag vill?
rummen när jag först kom, oj, oj, oj, vilken skillnad! Mina människor är säkert tacksamma över hur luftigt det blivit i huset? Naturligtvis hittar jag fortfarande prylar som är olämpligt placerade, men det är ju bara att putta ner dem på golvet! Ibland är de litet trögfattade och ställer tillbaka det jag lagt där nere. Då är det bara att börja om från början igen. Till slut brukar polletten ramla ner, och jag får som jag vill. Ytterligare en fri yta. 


Jag känner mig alltså nöjd med hur jag lyckats uppfostra matte och husse hittills. Men jag har några problem jag har svårt att rätsida på? Ett är husses ovilja att låta mig hjälpa till att vika ihop överkastet på kvällarna. Helt illvilligt brukar han ofta passa på när jag är ute på altanen eller så. Hur elakt är inte det, när han vet hur jag älskar att sno in mig...eh, se till att vikningen blir perfekt?! 

Sen är det en annan sak på kvällarna som jag inte tål. Matte sköljer munnen med något sen hon borstat tänderna. Hon låter och låter. Jag har faktiskt tassat till henne i mina försök att få henne sluta med såna hemskheter. Värsta ljudet! Tror ni hon lytt mina jam? Nej då, i stället har hon stängt dörren och fortsatt med eländet  i "hemlighet"! Naturligtvis hör jag ändå på andra sidan dörren vad hon har för sig, och jamar ihärdigt och uppfordrande till henne att upphöra med dumheterna.

Frånsett de här sakerna styr jag ruljangsen här med fast tass. Jag och mina inneboende önskar er en fin helg!


10 kommentarer:

  1. Vi kommer ihåg bilder som du visade från kort efter att du flyttat in - man såg ju inte bord och fönsterbrädor för allt krafs som stod iväg!!Sen undrar vi - vem kan det skada om du viker ihop täcket på DITT sätt????

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår inte hur katterna som bodde här tidigare tolererade allt skräp? De var förstås litet äldre. Jag har själv blivit aningen mer tolerant nu när jag blivit två år.
      Husse har sina idéer, han är så petnoga med sitt överkast att det ska vikas i ett platt paket?! Hur kul är det???

      Radera
  2. Visst syns det på bilden att du är en bestämd kattdam som vet hur du vill ha det.
    Att ha lyckats med allt utom två saker det är en bedrift måste jag jama.
    Även om du inte fixar de sista sakerna så ska du vara mer än nöjd.
    Hoppas också att du o de dina får en härlig helg.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker du verkligen att jag ska vara nöjd?? Njam, tror inte jag kommer ge upp mina försök att få igenom min vilja när det gäller de här sakerna. Jag är väldigt envis, ska du veta!
      Gustav tycker det är onödigt vitt ute, och så är det nog hos dig med? Ha det så bra ändå!

      Radera
  3. Man undrar ju hur det hade sett ut i ditt hem om inte du kommit dit? Fina Gustav kan inte orka och hinna med allt och du ser ju allt med nya, fräscha ögon. Och din handlingskraft kan man inte ta miste på. Så fort du ser nåt som behöver ändras skrider du till verket! Så tacksamma dina människor borde vara. Men du får jobba lite till på att få husse att förstå att du behöver hjälpa till med överkastet och matte att det inte kan vara nyttigt att låta så där konstigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav är av nån anledning väldigt ointresserad av heminredning? Kanske för att han har så mycket att hålla reda på där ute? Jo, du har rätt, handlingskraft är mitt signum, men tyvärr tycker jag detta inte alltid premieras efter förtjänst? Och husse är totalt omöjlig att påverka när det gäller överkastet, ska absolut göra det på SITT sätt. Sååå fantasilöst!

      Radera
  4. Kul att höra hur du fått ordning på din nya familj. Det där med att möblera om har man ju fått göra flera gånger, men med lite envishet så förstår husse till slut hur grejerna ska stå.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är förstås det som gäller, envishet, och den varan har ju både ni och jag gott om!

      Radera
  5. Bra jobbat med uppstyrningen av heminredningen. Inte klokt så många onödiga pryttlar de där tvåbeningarna måste omge sig med. Bara nyttigt för dem med lite Feng tjosan eller vad det nu heter :-)
    Konstigt med matte-oljudet, bra att du har koll där också!
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Feng tjosan, det är mitt specialintresse, kan ni tro! Det behövs massor med fria ytor för att energin ska kunna cirkulera. När jag kom var det stopp på flödet mest överallt. Det är bättre nu, men jag har jamat om mera plats i några fönster, och jag brukar ju få som jag vill.
      Mattes oljud på kvällarna irriterar mig oerhört, men frågan är om jag måste ge upp där? Hon verkar totalt omutlig!

      Radera