Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







torsdag 15 mars 2018

Vilken tur



Just nu är det riktigt bra här. Och vet ni varför? Det händer
Jahajam, slut igen. Men det gör inget, husse står beredd med påfyllning!
absolut ingenting! Allting går enligt invanda rutiner. Jag får sova och äta hur mycket jag vill. Särskilt det sistjamade är ett privilegium, har jag förstått? Trots att jag nu tuggar i mig nästan dubbel ranson varje dag, fylls matskålen på hela tiden. Mina människor påstår att det "bara rinner av mig"? Vilket naturligtvis är en stor överdrift! Här rinns det minsann inte, utom vid de tillfällen när det ska rinnas, förstås!


På jam om det, nu har jag upptäckt fördelarna med att använda låda i stället för buskar och gräs. Förut försökte jag hålla mig så länge jag kunde, bara för att slippa lådan. Inte längre. Självklart ska man först gå på lådan, för att efter det kunna ta en inspektionsrunda i lugn och ro där ute! Det tog många år för mig att komma på det. Vilken tur att jag har fått bli så gammal att jag hann lära mig!

Häromdagen kunde jag sitta och sola på trappan till vedboden i flera timmar. Det var alldeles ljuvligt! Men nu har jag hört att våren gått och gömt sig, och inte tänker visa sig på ett bra tag? Tråkig lek, tycker jag. Tills den behagar komma fram igen får jag väl fortsätta göra ingenting, och njuta av det. 

Hoppas ni får en skönt lat eller härligt aktiv helg, vilket ni önskar!



 

10 kommentarer:

  1. Det låter verkligen som om du lever ett jamarbra pensionärsliv! Men det är du verkligen värd efter alla år av hårt arbete med patrullerande av området.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för det, jo, visst har jag det bra, men så klagar jag inte heller. Inte så mycket, i alla fall!

      Radera
  2. Visst är det härligt när "allt är som vanligt" och det inte händer något.
    Ju äldre man blir desto mer uppskattar man sådant jamar min matte o husse.
    Vad bra att du upptäckt fördelarna med lådan.
    För nu är det ingen bra tid att göra vad man behöver utomhus.
    Bara att vända upp svansen åt fel håll kan göra att man blir förkyld.
    Har också hört att våren inte vill besöka oss.
    Vi får hoppas att april blir bättre så vi kan sitta utomhus o njuta av fågelkvitter o eventuellt lite sol.
    Ha en jamarfin helg med de dina.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här håller mina människor med dina, helt vanliga dagar är såå sköna! Idag har jag just inte velat vara ute alls, har funderat några gånger, men nej. Lite sol? Mycket sol och värme, menar du väl? Solvarm päls, mmmmm!
      Och vi önskar er detsamma!

      Radera
  3. Fina Gustav - du har verkligen fått till jamarbra rutiner, härligt att du njuter så av pensionärslivet. Matte säger att hon minns blogginlägg från ca 2012 då du detaljerat och med bildbevis beskrev dina tigersprång över staketet till grannen!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Din matte måste ha världens bästa minne! Jam, tänk när jag kunde hoppa så...men det är inte illa att kunna hoppa upp på den höga klöstunnan heller, även om jag hoppar från fåtöljen, eller tar litet hjälp av den något lägre byrån som står intill. Tror nästan det är världsrekord för snartnittonårsklassen? Eller åtminstone helt säkert rekord för Området!

      Radera
  4. Visst är det ett privilegium att få äta så mycket man vill? Tyvärr får inte jag det eftersom dumma blogghjälpen hittat på att jag är "överviktig". Det är ett bevis på att hon inte fatta nånting. Jätteviktig är ju vad jag är! Hur skulle det annars gå här? Bra att du upptäckt det där med lådan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jätteviktig, det tycker jag var allra bästa jamet! Jag minns en tid när min matte också höll på så där, då fick jag mat som visserligen var god, men inte lika god som riktig mat! Nä, nu har jag det bra som bara får blötmat, och hur mycket jag vill!

      Radera
  5. Det låter inte så tokigt att få påfyllning hela tiden, det får då inte vi. *Avundsjuka*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, men det har inte jag heller fått under hela mitt liv! Vänta tills ni blir arton, så kanske det händer saker??

      Radera