Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







måndag 25 oktober 2010

Och jag som gjorde en sån fin upptäckt!

Äntligen är det slut på vakteriet här. Att vara chef är inte så lätt, när personalen tar sig jam ideligen och ifrågasätter tagna beslut. Dessutom var jag inte tillfreds med de sanitära förhållandena, alltså att vara tvungen att krypa in i en låda för att göra det jag måste. Det minimala utrymmet kändes inte på långt när tillräckligt för en katt, som brukar ha en hel sandstrand för sig själv. 

När mina människor äntligen kom hem, märkte de att det var ganska kyligt inne, så de tog ut vedträna ur den stora kopparbunken. Den blev alldeles tom, förutom en massa spånkrafs i botten. Vilken upptäckt jag gjorde då! Här fanns en stor och rymligt toalett, som jag bara inte märkt tidigare, när veden låg där. Till mitt stora förtret blev jag dock helt bryskt avbruten i mina göranden. I stället fick jag förvånansvärt nog tassa iväg ut, fast att klockan var väldigt sent på natten. Hade det varit go'väder hade jag nog tagit chansen till litet nattröj, men det både blåste och kom ner blött. Efter att ha avslutat det jag påbörjade inne, jamade jag till om insläppning igen. Kunde konstatera, att de saboterat min fina toalett genom att fylla den med ved.


Jag blev förstås jätteglad när matte och husse kom tillbaka. Att bli extra spralllig och busa med Piff var i det läget ingen särskilt god idé. Resulterade i dubbel påhoppning med skrik och fräs, mattes Felliway-sprayande och åtskiljande i varsina avdelningar ett tag. Att rusa till klösplattan och köra några repor var bättre. Gjorde det när jag fick vara ifred i min del av huset. Passade också på att leka kattunge-leken. Man lägger då öronen bakåt och rusar litet allmänt omkring, och hoppar upp på och ner från olika ställen. Var riktigt kul en kort stund. 


Tror det var biverkning av för få trädrusningar. Det är nog litet farligt att dra in på dem sådär hastigt, och utan avvänjning. Man blir mossig i skallen, tillbaka till kattungedomen och så. Men jag litar på att ni inte skvallrar. Diskretion hederssak, eller hur?

9 kommentarer:

  1. Du har väl haft ett hårt jobb förstår vi, skönt när alla är hemma som de ska. Det hade varit bra om du fått tillgång till den stora toaletten när de var borta, vi förstår ju att du som är van vid andra förhållanden har vissa krav..
    Det där med att inte ha fått göra några trädrusningar verkar riktigt allvarligt, hoppas att mossigheten går över! Nosbuff

    SvaraRadera
  2. tänk så skönt att bara får rusa omkring så där när ditt tunga ansvar hade lyfts bort ifrån dina morrhår! Jag ska minsann inte tassa ett uns om dina rusningar *tass på hedersjam*

    SvaraRadera
  3. DUI och DECO: Jodå, nu börjar jag bli som vanligt igen...sansad och lugn. Visste inte att man kunde bli trädrusningsberoende?

    MAYA: Visste väl att jag kunde lita på dig! *tacksam*

    SvaraRadera
  4. Men vad elakt! Vi trodde att kattliga inititiv för något positivt. Och bli avbruten mitt i... Har de ingen skam i kroppen? Synd att det inte var röjväder, men det kommer fler nätter som du kan sjunga månskenssånger!
    /M&M

    SvaraRadera
  5. Tycker nog att din bedömning av kopparbunken var den rätta. När man hittar en alldeles lagom storlek på "lådan" och dessutom bottenströ i så är det väl inte konstigt att man tar för givet att det är för kattens skull bunken står där? Kurr och burr.

    SvaraRadera
  6. Pst!!! Smulan brukar jaga sin svans ibland, fast hon är 10 år *viskar jättetyst* /Amanda

    SvaraRadera
  7. För det första måste jag säga att det är jättefräckt att använda din nyupptäckta toalett till annat än den är avsedd för. Vad tänker dina människor? För det andra är det mig helt främmande att ens antyda för nån att du blivit mossig i skallen. Jag tror f ö att mossigheten redan gått över, eller hus?

    SvaraRadera
  8. MAX och MÅNS: Jam, du fattar ju att jag blev sur! Att måsta knipa igen precis när man ska lätta på trycket...Så fint det låter med månskenssånger! Det måste jag absolut prova på nån gång!

    FINDUS, ISAK och RASMUS: Solklart att det var en toalett! Förstår bara inte varför de belamrar den med ved???

    HJULIA o alla andra: *tassen bakom örat* Vad jamar du, jag hör inte? *sch:ar på matte, hon bråkar i bakgrunden* Jagar svans? Fast jag är förstås hela elva år...men man kanske får leka kattunge ibland då? Och jag ska inte skvallra på Smulan heller!

    SvaraRadera
  9. KATTSON: Håller med dig helt! De andra toaletterna kan de skrota, min var MYCKET rymligare och bättre på alla sätt.
    Jodå, litet frisk luft gjorde susen på mossigheten!

    SvaraRadera