Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







torsdag 9 december 2010

Teodor

När det händer något konstigt i mitt hus, att det försvinner saker, eller så, brukar matte alltid säga att det är Teodor som varit framme. Ända sedan hon var barn har han ställt till med förtret litet då och då. 

Nu har vi till vår stora förvåning upptäckt att det finns en Teodorkatt också! Se bara:















Matte hörde en konstigt buller, och såg en katt som lekte med en boll.


Teodor puttade till den så att den for in under bordet,

sedan kastade han sig på golvet, snodde runt och hade sig.
 Teodor busade på, och stirrade på oss med sina spökögon,

han tassade runt i nån slags voododans, tror jag,

och så avslutade han med att välta ner borsten som matte brukar borsta av bordet med, den som hänger på elementet.



Medan jag, jag bara satt och tittade på, lugnt och beskedligt.

7 kommentarer:

  1. Nämen vilken katt att vara lik dig Gustav! Det är kanske därför du aldrig får tillräckligt med vitfisk. Han låtsas vara du och snor dina portioner!

    SvaraRadera
  2. SIPPO: Där slog du tassen på musen! Inte konstigt att min matskål alltid är tom!

    SvaraRadera
  3. Vilken luring den där Teodorkatt! Han verkar vara i lektagen. Skönt att titta på lite sådär vid sidan av. Nosbuff

    SvaraRadera
  4. Teodor verkar vara en aktiv kille. Kan du inte be honom uppfrostra Piff och Puff lite?

    SvaraRadera
  5. DUI och DECO: Javisst är han? Jag fattade inte vad han höll på med? Sådär jag ALDRIG jag!

    KATTSON: Ingen dum idé! Så tokig som han är kanske han går på det!

    SvaraRadera
  6. Det är märkligt hur Teodor bara kan dyka upp som han behagar. Tur att du sitter och övervakar, så att läget är under kontroll. Vore hemskt om han dök upp när det är godisdags... Kurr och burr.

    SvaraRadera
  7. FINDUS, ISAK och RASMUS: Fyjam, den tanken har inte en slagit mig...ska verkligen vara på min vakt i fortsättningen!

    SvaraRadera