Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







torsdag 19 april 2012

Monsterskåpet


Jag har haft en kontroll av mitt monsterskåp. För er som inte läst om mig så länge, vill jag meddela, att i ett av mina köksskåp finns fanns ett monster. Visserligen har jag aldrig sett det, men jag har klart och tydligt känt lukten av det. Och inte bara jag. Till och med Piff och Puff är överens med mig om detta.

För litet mer än ett år sedan lyckades vi med gemensamma krafter köra iväg monstret. Till och med att vi fick bildbevis!  Men min ingående monsterkunskap säger mig, att jag inte får slå mig till ro. På oregelbundna tider gör jag därför fortfarande kontroller. Alltid hemliga. Inte ens matte eller husse vet om att jag varit där.


18 kommentarer:

  1. Toppen, då har ni nu ett monsterfritt skåp! Tack vare dig, bra jobbat!

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag TROR det åtminstone...men en säkerhetsansvarig kan aldrig slappna av helt.

      Radera
  2. Som säkerhetsansvarig kan man ju inte bara sätta sig ner och ta det lugnt. Ingen rast och ingen ro. Tur för din matte och husse att dom har dig. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just precis! Man måste vara vaksam HELA TIDEN. Men det är rätt okej, faktiskt. Då vet jag ju att jobbet blir ordentligt utfört!

      Radera
  3. Självklart är det dina oanmälda och oregelbundna inspektioner som gör att monstret inte kommit tillbaka. Tror h* n gnuggade - vad h*n nu har att gnugga med - när du var hos vettisen senast. H*n räknade nog med storstilad come-back, men den kom ju av sig totalt när du kom hem och återupptog ditt viktiga arbete.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förmodligen vad det litet av en chock för vederbörande att jag skulle vara i full kondition så snabbt. Det är kul att kunna överraska åt det hållet!

      Radera
  4. Det är bra att du fortsätter hålla koll efter eventuella skåpmonster, för det som bodde där förut, var ju en riktigt envis en. Endast en trogen säkerhetskatt som du, kunde ha jagat bort besten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst, den filuren gäckade oss ju i många år! Jama vad man vill, men det var en riktig smarting. Tur att det fanns en ännu smartare!

      Radera
  5. Alltid bra med oregelbundna/oväntade kontroller så att monstret INTE återvänder till köksskåpet !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut! Jag kan naturligtvis inte upphöra med mina kontroller där. Förmodligen väntar monstret bara på en chans att få komma tillbaka till "sitt" skåp.

      Radera
  6. Det är ju naturligtvis tack vare kontrollerna som det inte är några nya skåpmonster, väl utförd kontroll med andra jam.Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt säkert hade monstret varit kvar utan mitt ihärdiga arbete där. Men min uppmärksamhet på skåpet fortsätter ändå.

      Radera
  7. Mjau Gustav, det är nog säkrast att du fortsätter kontrollen i skåpet, så det inte händer mystiska saker där, *Fniss*

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. Självklart! Dessa kontroller kommer aldrig att upphöra så länge som det finns en Gustav i huset!

      Radera
  8. Bra att du har koll på läget, man vet aldrig när de där skåpmonstren kan få för sig att återvända. Tycker absolut att du ska fortsätta med dina oregelbundna stickprovskontroller.
    Önskar dig en fin, monsterfri helg :-)
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, de är högst oberäkneliga. Och opålitliga. Plus allt annat på o. Men just nu tror jag det är lugnt, så jag räknar med att helgen blir monsterfri. Hoppas förstås du också får en fin helg!

      Radera
  9. Nu är vi sådär impregnerade igen. Genom din blotta närvaro är din omgivning monsterfri!
    nogos å monsterjägargottisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, men det är väl monsterfritt hos er med? Där ser ni! Det behövs en katt i varje hem!

      Radera