Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







tisdag 2 maj 2017

Gick inte helt enligt plan



Men vet ni vad, jag tror det hjälpte med eldandet i söndags?! Åtminstone här har det varit alldeles underbart sen dess! Men det gick inte helt som planerat i söndags kväll. Jag skulle ju varit inomhus när människorna gick iväg. Nu blev det så, att jag tassade iväg på en större inspektion på eftermiddagen, och kom hem precis lagom för att få syn på ryggarna på mina människor och gäster när de försvann  in i det farliga Området. Jag varnade dem med min mest kraftfulla röst. De blev enormt imponerade av mina resurser, men brydde sig ändå inte? När de var så dumma fick de allt skylla sig själva! Jag tassade hemåt, och satte mig att vänta. Konstigt nog kom de hem allihopa, och dessutom välbehållna, en stund senare. De klarade sig i år också!

Tiden sedan dess har jag varit ute så mycket jag kunnat, alltså från tidig morgon tills det börjat skymma. Grannen med skällhunden har varit här, så mina inspektioner har fått gå åt andra hållet. Har hälsat på mina goda grannar, de som alltid verkar ha grädde hemma. Att bli bjuden på en slurk sitter aldrig fel. 

Huset mitt emot mig ska säljas. Kan bara hoppas att min tur beträffande grannar håller i sig. Skällhunden är förstås en liten plump i protokollet, men hans människor är bra. Tidigare bodde en katt hos dem också, men den blev sjuk och finns inte mer. Jag får väl ta ett jam med honom som hjälper till med försäljningen av det där huset. Enbart kattvänner får komma i fråga.  Det är vi alla i mitt hus helt överens om.


20 kommentarer:

  1. Du får väl tränga dig in när det är visning av grannhuset så att eventuella köpare inser att Gustav, grannkatten, har ett och annat att jama till om på eran gata och tycker man inte om katter så kan de leta efter annat boende!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är nog det enda raka att göra så. Förresten tycker jag de ska vara tacksamma att allmän kattbevakning av deras tomt ingår i köpet!

      Radera
  2. Skönt att dina människor kom tillbaka efter en stund. Det är ju så fankattiskt skönt att känna att det börjar bli varmt, förstår att du njuter av utelivet. Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Matte och husse har förstått att det är uteliv som gäller nu, så mina måltider serveras i växthuset. Bra service!

      Radera
  3. Mysigt med vårvärmen! Det är härligt i solen!!!

    😻🐾 Nosbuffar 🐾😻

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och det är till och med härligt i skuggan! Idag övergav jag växthuset en stund på eftermiddagen, det var i varmaste laget. Då börjar det bli sommarvarmt!

      Radera
  4. Förstår inte dina människor hur farligt det är att gå så långt hemifrån? Det är ju inget annat än ren tur att dom inte blivit uppätna eller nåt.
    Vi håller tummar och tassar för att dina framtida grannar är riktiga kattvänner med mycket vitfisk.

    SvaraRadera
    Svar
    1. På vissa områden är de ganska kloka, men på andra brister det rejält! Men det gick ju bra i år också.
      Hoppas också att de som köper huset gillar katter, annars får de problem.

      Radera
  5. Oj, nu har du verkligen ett viktigt uppdrag. Det kommer ju lite olämpligt eftersom du har så mycket annat att göra nu med växthuset, favoritbusken och annat, men det är nog jätteviktigt att du prioriterar vilka som ska få bli dina nya grannar. Kattvän men kanske helst utan egen katt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det där sista har du så rätt i! Det kanske skulle uppstå vissa meningsskiljaktigheter om rätten till mitt Område? Men det är bra att jag är ute hela dagarna nu, så jag kan hålla ett öga på om det kommer någon och tittar där.

      Radera
  6. Vet inte varför det står Aspvägen på avsändare. Det borde så klart stå Kattson.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte helt lätt att förstå, så tack för förtydligandet! ;-)

      Radera
  7. Vilken tur att dina tvåbeningar kom tillbaks med skinnet i behåll.
    Eldar kan vara förrädiska.
    Visst har det varit fantastiskt idag, och det verkar fortsätta veckan ut.
    Snart kanske du intar hasselbusken också?
    Hoppas verkligen att det blir kattvänner som kommer som dina nya grannar.
    Och att dom inte heller har någon hund, eller funderar på att skaffa någon.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, visst har det blivit stunder under hasselbusken också! Särskilt på eftermiddagarna.
      Jag borde kanske sätta upp en skylt som förtydligar att det här är ett kattvänligt område? Att det är en förutsättning att man gillar katter om man ska passa in här? Nåjam, vi får väl se om det kommer några intressenter först.

      Radera
  8. Vad skönt att de kom tillbaka välbehållna! Här höll vi oss hemma både vi och matten. Visst är det härligt nu när det börjar bli varmare! Vi håller tassarna för att du får trevliga nya grannar utan skällisar
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Idag har nog varit skönaste dagen hittills. Tyvärr tycker fästingarna det också. Fem stycken blev dagens skörd.

      Radera
  9. Hoppas ni får kattmänniskor in i det andra huset igen. Jamans bättre med katter, tassarna upp! <3
    Nu ska vi snart få vårt kattbur i ordning, bara nät som fattas säger matte

    Mjausan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad härligt, då ska ni se att ni snart får komma ut i vårsolen, ni också!

      Radera
  10. Låter som om saker går dig väl i tassarna just nu, grattis till det kompis! Vi håller givetvis tassar och tummar jättehårt att det flyttar in kattvänliga människor i grannhuset. Utan skällisar :-)
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är allt litet nyfiken på vem som ska komma där, men hittills har bara en enda varit och tittat. Vad jag sett, i alla fall. Jag vet inte om de hann uppfatta att det bor en katt mitt emot, för jag låg och vilade just då. Får vara mer alert vid nästa visning!

      Radera