Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







måndag 8 maj 2017

Liten helgrapport



Efter det ganska jobbiga besöket hos vettisen i torsdags, har det varit skönt att kunna slappa ute i det härliga vädret i helgen. Det har verkligen varit perfekt avkopplingstemperatur, lagom varmt både i solen och i växthuset.  Och lugnt har det varit runt omkring. Inga grannar har synts till. Inte heller någon som vill köpa huset mitt emot. Har därför ostörd kunnat utföra mina inspektioner. Men mest har jag varit hemma. Med ålderns rätt tar jag det litet lugnare nu.

Jag har fått ett nytt halsband. Det ska se till att jag slipper fästingar. Hoppas det hjälper, för jag har haft många på mig den senaste månaden. En gång blev jag faktiskt litet gramse på matte när hon skulle ta bort den. Det är inte ofta jag visar humör, men det gjorde ju så ont när hon höll på! Även för mig finns en gräns för tålamodet. Sprut i nacken ska jag visst få slippa i fortsättningen. Vettisen sa att halsbandet är lika bra, men ofarligt för mig. Hoppas hon har rätt!




10 kommentarer:

  1. Tänkte på dig i lördags då vi hade rena sommaren på tillfälligt besök.
    Skönt att du fått ta det lugnt i helgen och att det inte varit för mycket trafik mittemot dig.
    Hoppas nu halsbandet fungerar, för de där äckliga krypen vill vi inte ha besök av.
    Själv har jag inte träffat några ännu detta året, men dom kommer säkert till mig också.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har haft halsbandet några dagar nu, och hittills ingen fästing. Om det är halsbandet eller det torra vädret vet man ju inte. Tidigare har jag haft flera om dagen på mig. På granntomten, där min favoritgranne bodde, är gräset rätt långt nu, så det är ett fästingparadis. Men jag kan ju inte sluta jobba där för det!

      Radera
  2. Bra att du vilat efter vettisbesöket, det behövde du säkert. Bra att även du har en gräns för vad du tål. Det tror jag vi alla har. Hoppas halsbandet hjälper dig att hålla de där otäcka krypen på långt avstånd.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vem behöver inte pusta ut efter såna besök? Tror de flesta katter tycker att de tär på psyket?
      Jo, det ska bli intressant att se om det håller vad det lovar, halsbandet!

      Radera
  3. En riktigt skön helg! Bra att du slipper sprut i nacken men de där äcklisarna vill man ju inte ha på sig! Fortsätt att ta det lugnt och njut av tillvaron. Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vettisen sa att sprutet kanske inte var så bra för mig, så nu slipper jag det. Och jag är ju van att bära halsband, så det har jag inga bekymmer med!

      Radera
  4. Skönt att du haft det lite behagligare i helgen, det förtjänar du efter det otäcka besöket hos du-vet-vad.
    Hoppas att halsbandet hjälper,Vi vet ju hur fästingarna gillar dig. *ryser*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker också jag är värd att bara få ha det bra nu! Precis som alla katter förstås är värda det!
      Ännu ingen fästing rapporterad, så jag hoppas också!

      Radera
  5. Vad skönt med en lugnt helg efter vettisbesöket! Vi håller tassarna för att nya halsbandet håller äcklisarna borta!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var bara SÅ skönt! Vad är bättre än att få patrullera omkring hemma i sin egen takt?

      Radera