Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







tisdag 16 maj 2017

Bortskämd?




Jag tror det finns de som skulle kalla det bortskämdhet. Själv kallar jag det service. Alltså att få maten serverad i växthuset, när jag ligger där och tar igen mig. Bara att sträcka fram nosen litet, och hugga för sig. Det börjar arta sig med min matte-dressyr! 

Nu ska jag ta itu med mina arbetstider på nätterna. Vill ha dem utökade till minst klockan ett-två. Har en misstanke om att denna förhandling kommer bli betydligt kärvare att få igenom?





14 kommentarer:

  1. Första jamet är att det ALDRIG handlar om bortskämdhet när det gäller vårt välbefinnande.
    Andra jamet är att en vuxen och mogen katt ska få bestämma SJÄLV över sina arbetstider.
    Men, som du själv jamar, tiderna kommer att bli problem att få igenom.
    Men du kanske ska tänka så att matte behöver ha ditt sällskap om kvällarna o nätterna nu när husse är borta.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Naturligtvis tycker jag själv att det är alldeles naturligt att maten serveras där jag befinner mig! Med det här vädret har jag ingen som helst lust att tassa in och äta.
      Jo, jag tror att jag väntar med kraven på utökade arbetstider tills husse kommer tillbaka. Han är absolut lättare att förhandla med.

      Radera
  2. Många tvåbeningar kan inte skilja på att vara bortskämd från att ha god arbetsledningsförmåga. Det är ju, som vi katter vet, två vitt skilda saker och jag är glad att du är utrustad med den senare egenskapen. Bra att matte lärt sig följa dina instruktioner på den punkten. Kämpa på med kravet på utökad arbetstid. Jag stöttar dig som vanligt till 100%. /Nina på Södertälje Katthem

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är skönt att så många års arbete äntligen får sin belöning! Så HELT omöjliga att uppfostra är de inte!
      När det blir litet varmare på nätterna vet jag sedan gammalt hur jag ska göra, ta saken i egna tassar och helt enkelt inte komma hem på nätterna!

      Radera
  3. Vi håller med Ozzy. Matte blir nog ensam om du också är borta mycket.
    Hon behöver dig nog inne (och i trygghet) klockan-mitt-i-natten...

    😻 Nosbuffar 🐾

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så är det nog, och därför kom jag in rätt tidigt igår, och lät henne sova i natt. Men när husse kommer tillbaka, då...

      Radera
  4. Bra jobbat! Så ska det se ut!Synd att det tar så lång tid att dressa sina människor..
    Tror nog att matte tycker det är skönt att ha dig i närheten nattetid! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jam, ni har ju också lyckats väldigt väl i er dressering, nästan så ni klarat av en överkurs!

      Radera
  5. Bortskämd? Nä välförtjänt service kallar jag det till en hårt arbetande katt!
    Hoppas du lyckas bättre med de utökade arbetstiderna när husse kommer hem, De kan väl dela upp servicen mellan varandra, en är vaken och släpper in dig på natten och den andra går upp tidigt och ger dig frukost och släpper ut dig?
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just det, fattas bara annat än att jag ska bli serverad där jag jobbar. Vilket jag förstås gör även i växthuset, det är ju där planeringen sköts!
      Tycker det var ett suveränt bra förslag om arbetstiderna! Det ska jag lägga fram när husse kommer!

      Radera
  6. Oj, inte dåligt att få maten serverad i växthuset. Låter nästan snäppet bättre än din favoritrestaurang, Pipiga Finken, tror jag den hette.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Njam, de har ju litet olika inriktning, på Pipiga Pilfinken får man själv hämta maten, medan man får den serverad i växthusrestaurangen. Däremot är maten mera pinfärsk på Pilfinken. Men visst är det snäppet bättre i växthuset, det tycker jag!

      Radera
  7. Mjausan Bästa Gustav, nu har vi varit slarviga här att tassa in och läsa dina trevliga händelser här, men matte har haft en del att göra,så hon har inte haft tid ^suckjam^ att hjälpa oss, men nu ska det bli annat av, vi lovar.. vi har jamat med matte om det,, vi har inte glömt dig kära Gustav... Vi finns här i bakgrunden ändå

    Stor tasskram till dig och din familj

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ni är alltid lika välkomna att hälsa på! Ibland har människorna mycket för sig, det vet jag också!

      Radera