Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







onsdag 10 maj 2017

Bästa utsikten


Hej matte, jag ser dig nog där inne!

Så här ser det ofta ut när matte och husse tittar ut genom köksfönstret. De tycker det ser väldigt mysigt ut med mig liggande där under bladverket. Och vore det inte det, skulle jag förstås inte ligga där. 

Växthuset och daglig kontroll av Området upptar ju en stor
del av min tid, men stunderna under hasselbusken är trots det många och långa. Speciellt sent på eftermiddagarna, när växthuset stängts. Även om det är litet kyligt, gillar jag att ligga här till långt inpå kvällen.




12 kommentarer:

  1. Måste hålla med din matte o husse om att det verkligen ser jamar mysigt ut när du ligger på span under din buske.
    Där har du väl koll på det mesta som händer från olika håll.
    Jam, det är verkligen kallt ute men förhoppningsvis blir det väl bättre nästa vecka.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det en alldeles utmärkt spaningsplats med bra uppsikt åt flera håll. Har faktiskt blivit många besök där på sistone.
      Nog hoppas väl de flesta på litet -eller mycket- varmare luft igen! Som det var förra helgen. En repris, tack!

      Radera
  2. En utmärkt plats! Men är inte växthuset bättre just nu..lite varmare! Härligt med uteliv ändå! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, visst vore växthuset bättre...om det var öppet! Men konstigt nog är det stängt när det är kallt?

      Radera
  3. Vilken trygghet det måste vara för matte husse och Lisa att veta att du har jamarkoll på området och huset från bästa platsen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror de känner sig jättetrygga! Hmm, kanske med viss tveksamhet för Lisa, då?

      Radera
  4. Bättre utsikt från ett fönster går ju inte att få. Hoppas det snart blir skönare att sköta bevakningen av området utomhus. Man vill ju kunna njuta även om man jobbar hårt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas också på varmare väder, för idag har jag faktiskt fått dra ner litet på spaningen. Känns ju nästan som i vintras? Men snart blir det säkert långpass under hasselbusken igen!

      Radera
  5. Håller med ovanstående om att det verkligen ser mysigt ut när du ligger där och spanar. Du e ju så stor och gentlekattaktig. *tassarna för hjärtat*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker ni jag ser stor ut? Det låter ju bra att jag ger det intrycket! Ifall nån inkräktare skulle tassa förbi...och om det händer är jag INTE gentlekattaktig, det kan jag lova!

      Radera
  6. Vilken härlig utsikt för de dina, när de tittar ut genom rätt fönster! Där ligger du jättebra.

    😻 Nosbuffar 🐾

    SvaraRadera
    Svar
    1. De står ofta framför det fönstret, för där är diskbänken. Så vi har koll på varandra! För självklart ser jag dem lika bra där inne som de ser mig!

      Radera