Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







måndag 15 maj 2017

Mingel och inkräktare



Den här helgen har jag varit riktigt social. Det har bott människor i min favoritgrannes hus, trevliga såna, som jag träffat då och då under många år. Och de har alla den sympatiska egenskapen att de tycker väldigt mycket om mig. Det var därför naturligt att tillbringa mycket tid där. Kändes riktigt mysigt att ligga på hans trappa igen, som i gamla tider. Tyvärr kom inte favoritgrannen själv hem. Han hade säkert blivit väldigt glad över att se mig där, att jag fortfarande vaktar runt hans hus.

Ett litet minus måste noteras. Igår, när jag lyckligtvis låg i växthuset, såg matte den stora inkräktaren smyga över granntomten, den på andra sidan. Inkräktaren, som jag med viss kroppsskada till följd, avvisade för ett tag sedan. Rätt länge sen, när jag tänker efter. Han har tydligen litet dåligt minne? Får jag syn på honom igen, får jag väl friska upp det!

I morse fick jag riktigt tidig frukost av husse. Tyvärr av en tråkig anledning, nu har han rymt norröver igen. Men nu har han lovat att det är sista gången på ett bra tag. Får väl vässa klorna under tiden, så de är riktigt skarpa när han kommer hem igen. Vet ju hur han njuter av min djupmassage. Tror åtminstone att det är njutningsljud han utstöter under behandlingen??


 

10 kommentarer:

  1. Så trevligt det är att få uppleva gamla minnen igen. Tror säkert att favoritgrannen skulle vara väldigt glad om han visste att du fortfarande vaktar hans hus. Trist bara att husse rymt igen. Men han kommer nog snart. Han måste ju sakna din djupmassage. Varför skulle han annars utstöta såna ljud som han gör??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var längesen jag satt där på hans trappa, annars brukar jag mest patrullera runt huset. Men det var annorlunda när det fanns människor i huset.
      Husse, han får klara sig ända till nästa tisdag kväll. HUR ska det gå, så länge?

      Radera
  2. Så trevligt att du känner dig välkommen till granntomten trots att favoritgrannen själv inte är med. Vilken trogen vaktkatt du ÄR. Lova att du inte skadar dig ifall du behöver läxa upp den där besten till inkräktare IGEN!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kände mig verkligen välkommen, allihopa gillar katter jättemycket, och särskilt mig, förstås! De vet ju också vad jag betytt för favoritgrannen.
      HUR ska jag kunna lova att inte skada mig? Men jag hoppas ju att jag slipper!

      Radera
  3. Tror att din gamla favoritgranne hade lett om han sett dig ligga på hans trapp igen.
    Han känner nog på något sätt att du finns där och vaktar hans gamla hus.
    Det är konstigt egentligen, vi katter har ju ett otroligt intellekt på alla sätt.
    Men ändå finns det vissa katter som inte verkar ha detta, som inkräktaren.
    Håll huvudet kallt om du stöter på honom.
    Finns även vissa tvåbeningar som inte fattar att dom ska hålla sig hemma hos sina katter heller, hrm....
    Men som du jamar, vässa klorna inför husses hemkomst.
    Idag har jag jamat på danska.
    I det landet finns tvåbeningar som inte heller har förstått att man ska ha sina hundar kopplade.
    Idag kom det två stora eländen springandes när jag var o luftade mig i Slettens Havn. Tur att man har matte o husse med sig.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ojam, han hade blivit så glad, och böjt sig ner för att klappa mig, länge. Hoppas människorna som bodde där berättar för honom att jag vaktar där.
      Att inte bry mig om inkräktare är inte min starka sida. Kan bara hoppas att han inte är uppstudsig, utan ger sig av direkt jag jamar ifrån!
      Jag beundrar dig som kan jama på danska! Det är svårt språk, tycker jag. Men att hundar ska vara kopplade, det fattar man inte här heller. Men TVÅ stycken, huvaligen!

      Radera
  4. Vi tror också att din favoritgranne skulle le om han såg hur väl du vaktar hans hus. Du är verkligen en plikttrogen katt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Plikttrogen, jag vet inte, kanske har jag en förhoppning att han ska komma tillbaka och allt bli som vanligt? Även om det inte blir så, hoppas jag att de trevliga människorna som var där i helgen kommer tillbaka snart!

      Radera
  5. Kul att du fick en rejäl dos grannmys, även om Riktiga favoritgrannen inte var där. Förstår att det är irriterande när inkräktare fortsätter att inkräkta trots både muntliga och tassgripliga tillsägelser. Hoppas du får vara i fred nu!
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var meningen att favoritgrannen skulle kommit hem en stund för att fira sin födelsedag, men det blev inte så. Hoppas det kan bli någon gång i sommar i stället.
      Jag hoppas också att inkräktaren håller sig borta, så jag slipper ta till hårdtassarna. Sånt ska man slippa på äldre dagar, tycker jag!

      Radera