Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







tisdag 30 maj 2017

Lisa: Hur dum kan man vara?




Det är SÅ spännande att vara ute!

Massor att spana på, både på marken...

...och uppe i luften. Och så har jag fått en ny sele! Matte tröttnade på att jag måste försvara mig när hon satte på den gamla. Men vad gör man när man blir utsatt för mordförsök? 
Jag gillar den nya selen skarpt! Lätt att sätta på, men framför allt...

...lätt att ta av! Det gäller bara att passa på när matte är ouppmärksam på hur linan hålls, och knycka till vid rätt tillfälle så är man lös! Här gömmer jag mig i mörkret under altanen. Det är hur spännande som helst där under! Tyvärr har jag hittills inte utnyttjat friheten som jag borde, utan lurats in av litet godis. Ibland är man bra dum!







8 kommentarer:

  1. Visst är det kul att vara ute o spana på en massa saker och doften som kommer i nosen går ju inte att få när man sitter o fönsterspanar.
    Tycker inte att du är dum som springer in när det vankas godis.
    Där ute finns många farliga saker och är man inte van vid det, som vi inte är, så är det bättre att vara på den säkra sidan av dörren.
    Ha, det klart att du kommit på hur man krånglar sig ur selen.
    Det var det första jag lärde mig när jag var liten.
    Men sen köpte dom en sele som sitter på bröstet och mellan frambenen och då blev det liiite krångligare kan jag jama.
    (vill ju inte göra reklam, men Puppia är namnet)
    Men jag har kommit på knepet, man ska backa, då brukar det lösa sig.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag brukar bli litet sur när jag blivit inlurad, fast när jag tassat ut på min altan går det över. Den förra selen var omöjlig att ta sig ur, men mer än omöjlig att få på, för matte är alldeles för långsam att få till knäppena. Det är då jag tror hon ska strypa mig! Såg att det var ett sånt knäppe på din sele också. På min nya sele finns inget knäppe alls, passar mig bra när matte är som hon är.
      Kul att höra att du också kan sele-tricket!

      Radera
  2. Du får INTE tappa bort dig om du hamnar på egen tass utomhus, det kan hända läskiga saker då!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart jag inte tappar bort mig! Jag vet ju hela tiden var jag har mig! Förresten tycker jag också det är tryggast att vara nära mitt hus.

      Radera
  3. Det är superspinnande ute, det tycker vi med! Vi har ju också sele och ibland får vi gå lite själva men under uppsikt,måste erkänna att det är skönt att ha matte och husse med sig när det är lite läskigt. Superfina bilder på dig! Njut du av utelivet men behåll selen på lite till! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker också det är rätt skönt att ha matte med ute, det ska erkännas. Men att kunna nosa i lugn och ro under altanen, det gillar jag skarpt! Och det kan jag aldrig göra med selen på, därför måste jag ta saken i egna tassar ibland!

      Radera
  4. MEd täta mellanrum kommer det nya halsband, selar, västar och annat som marknadsförs som "säkra" för oss katter. Tokiga tvåbeningar tror att vi inte kan ta oss ur dom. Men då har de inte sett såna som lilla Lisa i aktion.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, det är faktiskt inte alls särskilt svårt att bli fri, tycker jag! De menar kanske att den är säker att ta sig ur utan att göra illa sig? Det tror jag!

      Radera