Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







torsdag 11 maj 2017

Lisa: Fullt fokus och snabba tassar!



Nu gäller det! Fullt fokus och snabba tassar!

Det händer nån sällsynt gång att jag har tur när jag kommer in på Gustavs rum. Han är ju för det mesta ute nu, och ingen mat brukar finnas där inne. Utom ibland. Då kan jag till min stora glädje hitta två matskålar stående på lagom avstånd från sängen. Men nu gäller det att vara taktisk! 

Ett första steg är att gömma sig under sängen, och låtsas att jag inte alls finns där inne. När kusten är klar måste jag sedan skynda mig fram med blixtens hastighet. Om jag då har riktigt stor tur hinner jag norpa några matbitar innan någon kommer in och lyfter bort skålarna. Det är lika spännande varenda gång. 


10 kommentarer:

  1. Ojojoj, vilken spänning och dramatik, vi fattar inte att du vågar!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är sånt här som ger krydda åt tillvaron, tycker jag! Jag ÄLSKAR när det blir litet farligt och spännande!

      Radera
  2. Förbjuden frukt smakar godast, brukar tvåbeningarna jama.
    Är Gustavs mat godare än din egen?
    Förstår att du tycker det är spännande att först smita in på Gustavs rum och sen ovanpå allt få en smakbit av hans mat.
    Idag har du väl inte varit ute o gått med sele o band?
    Själv har jag legat inne o sovit hela dagen efter att jag hade besök från din hemvist igår.
    Det tär att bli klappad av främlingar, massa konstiga dofter.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet du, det är väldigt underligt med Gustavs mat? Jag äter nämligen ingen blötmat som är tillagad av olika ingredienser. Har provat massor med olika, men jag smakar inte ens. Jag vill ha rent kött eller ren fisk, ingen mix! Gustavs blötmat däremot, för gamla katter, DEN är god! Konstigt, va? Annars älskar jag mitt torrfoder för unga katter, jättesmarrigt!
      Har inte varit ute på flera dagar, men det blir nog i helgen, har jag blivit lovad.

      Radera
  3. Det gäller att vara snabb om du ska få några smakbitar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan du tro! För matte kommer som en hök och plockar bort maten!

      Radera
  4. Oj, vem är denna "nån" som kommer och lyfter bort matskålarna för dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jam, VEM kan det vara?? Du får gissa EN gång!

      Radera
  5. Hihi. Du e allt bra busig. Pröva att se ut som en ormbunke nästa gång du smiter in, så lurar du alla och får äta ifred.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmm, låter rätt marigt att bli en ormbunke? Men det var ju ett kreativt tips i alla fall!

      Radera