Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







torsdag 1 september 2016

Lisa: Lingon-arbete



Snart har matte och jag tömt lådan med lingon. Det var kul!

Sen skulle allt rensas. Men sängen matte ställt fram till mig att vila i under tiden var väl i minsta laget?

Fast det kanske går?

Någorlunda åtminstone!

Har ni också en mojäng som hänger efter er där bak?

Äschjam,  jag har ingen lust att hjälpa till längre. Jag sätter mig här en stund hos dig bara. Man blir så trött av allt arbete? 







8 kommentarer:

  1. Har du varit o plockat lingon i skogen?
    Eller matte kanske har varit o plockat någon annanstans?
    Jam, jag har också en stor yvig sak som hänger bakom mig.
    Bra att du klättrade ur din viloplats, den var lite i minsta laget måste jag jama.
    Jag tackar ödmjukast för att du tyckte jag var snygg häromdagen.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Husse har varit och hämtat en stor låda från en lastbil. Vilken latmask, va? Jag tror att jag gärna skulle vilja vara i skogen?
      Visst är det kul med den där grejen som jämt hänger efter en? Oj, vad jag har försökt få fatt den. Ibland lyckas jag faktiskt. Det gör nog du också?
      Jamen, du ÄR ju jamarsnygg!

      Radera
  2. Cornelia. Svens lillasyster2 september 2016 kl. 06:31

    Men Lisa! Du kan visst allt?! Jag är så imponerad av din framfart! Buff Cornelia 2år gammal.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jam, jag kan ALLT! Det är jag helt säker på!

      Radera
  3. Så tacksam matte måste vara för att få en hjälpande tass med lingonen!
    Fast nog hade hon en större skål du kunde sova i...
    De flesta av vår sort har den där mojängen där bak. Visst är det kul att jaga den?!?
    Men jaga inte Farbror Gustavs ^_~

    ❤ Nosgos 🐾

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hjälper till med allting här hemma, och matte är SÅ tacksam!
      Och den där grejen där bak, jag vet inte hur många gånger varje dag jag försöker få tag i den? Den rör sig så retligt där bakom mig? Och Gustavs är ÄNNU roligare. Tycker jag i alla fall!

      Radera
  4. Vilken koll! Matte måste varit imponerad över all hjälp! Tur du var med så att det gick bra! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Egentligen förstår jag inte hur någonting fungerade här innan jag kom? De behöver ju hjälp med allt!

      Radera