Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







måndag 5 september 2016

Det var inte jag!



Hur många härliga helger har jag haft nu? Sommaren bara fortsätter, och mina människor har uppfört sig väl även denna helg. Som extra bonus fick jag besök av min favoritminis i lördags. Jag blir alltid lika glad av att se honom. Men den där ännu mindre typen han alltid har med sig nu för tiden förstår jag mig inte alls på? Lisa däremot, som inte har vett att akta sig för såna, hon leker med honom?? De jagar varandra, och verkar tycka det är hur kul som helst! Själv har jag för länge sedan insett att den minisen är en opålitlig rackare som jag aktar mig noga för att ha nära.
Det var då, det...

Igår ändrades det om en del här hemma. Här måste katt-anpassas påstår matte? Gardiner ska bort och en massa småprylar flyttas på. Det som matte var mest rädd om flyttades till en hylla högt upp i bokhyllan. Dit kunde ingen katt nå. Trodde hon. Tills en katt upptäckte det åtråvärda och tog ett tigersprång med sikte på leksakerna. Och det var högt, det var det, men katten lyckades ändå svepa ner med tassen det som stod ytterst. Nu har matte sopat upp två grodfötter under soffan. Det finns ju lim.
 

Vill inte hänga ut vilken katt som är skyldig, men så mycket kan jag jama att katten heter inte Gustav.

  





 

12 kommentarer:

  1. Vi tror att det är hoppetossan busLisa som är den skyldige! Jama om att hon håller på att ta över hel huset??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är rätt gissat! Varenda dag är det något som flyttas på nu. Lyckligtvis står husses säng kvar så jag har någonstans att sova på nätterna!

      Radera
  2. Hihihi. Det är ju dom svåraste grejorna som är mest spinnande att jaga.

    SvaraRadera
  3. Ojoj jam, det verkar som ditt hus ändras om helt.
    Har du någonsin tidigare hört "kattanpassas" när det gällt dig?
    Fast, jag förstår vad det handlar om.
    Hoppetossan är innekatt precis som jag och då är det faktiskt skillnad, det måste jag jama.
    Tror också att det är Långbenta Lisa som tog tigersprånget upp till mattes prylar.
    Kul att du trivs med en av minisarna.
    Själv håller mig sååååå lååångt borta som möjligt från sådana.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är det skillnad? Jag tror dig när du så jamar, fast det är ju precis som du skriver, aldrig har här kattanpassats förut. Trots tre katter. Men nu har vi fått en hoppetossa och akrobat i huset. Jag är glad att jag har min sängkammare att dra mig tillbaka i.
      Om du hade en sån minis som jag har skulle du nog också vilja vara nära, det tror jag!

      Radera
  4. Det låter som om det var en tid sedan det fanns en katt som kan hoppa hur högt som helst i familjen? Ytterst lojalt av dig att inte nämna vem det var. Kanske behöver husses säng spikas fast i golvet så inte den försvinner eller går sönder också? Vi är ju många som vill att du ska vara pigg och utvilad så du orkar berätta vad som händer i ditt liv.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här har då ALDRIG funnits någon med sådan tilltro till den egna förmågan! Tack för ditt tips om fastspikande av sängen, det är inte omöjligt att jag måste be om en sådan åtgärd! För husses säng är HELIG MARK, och får inte förändras på något vis!

      Radera
  5. Kul med gäster och det är ju skönt att du kan få goset så kan Lisa jag runt, bra fördelning helt enkelt! Kattanpassning.. verkar intressant, NÅGON lugnar sig nog om ett tag! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det var riktigt praktiskt att de som ville busa runt gjorde det, och de som ville kela och ta det lugnt gjorde det!
      Hoppas ni har rätt, jag tycker NÅGON blir bara mer och mer...av allt!

      Radera
  6. Ett litet tips till matte.
    Sätt en klick häftmassa under "prylarna" som kan gå sönder.
    Då klarar dom sig bättre när BusLisa är i farten 🐱.
    Det är mycket svårare att peta ner dem om det sitter fast i underlaget, lite i alla fall...

    ❤ Nosbuffar 🐾

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset! Det kan nog fungera när hon är ute och fintassar i alla fall. Men mot projektil-Lisa hjälper nog inte ens Karlssons Klister?!

      Radera