Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







tisdag 13 september 2016

Tror de jag är dum, eller?



Alltså, en gång kan jag gå på det, men två?? Vad tror de om mig, egentligen?

Efter den behandling jag utsattes för igår, insåg jag i morse att det gällde att hålla sig undan. Sedan tidigare vet jag bästa stället för det: långt in under någon av sängarna. Jag började med husses. Så när matte kom för att spruta ögat var jag i säkerhet. Gissa vad hon gjorde då? Ställde fram vitfisk på ett fat en bit från sängen! Trodde hon jag skulle gå på det simpla tricket?! Ha, jamar jag! Icke sa Nicke! 

Då kom husse med en sopborste, men det var ju bara att förflytta sig in under mattes säng i stället. Så där höll vi på ett tag. Tyvärr tog husse då till ytterst ojusta metoder. Han tog bort alla sängkläder och lyfte bort sängbottnarna! Det var inte sportsligt, tyckte jag, för hur stor chans hade jag då? 

HÄR trivs jag!
Efter det obehagliga droppandet fick de för sig att skulle vara på altanen. Att jag skulle gilla den bättre än sängkammaren? Så de placerade mig där med vatten, mat och låda. Och låste kattluckan. Men inte ville jag vara där! Så jag satte mig framför luckan och jamade uppfordrande. På andra sidan försökte Lisa ta sig ut till mig. "Det här är rena cirkusen", sa matte, föste ut Lisa i köket, och tog in mig och alla attiraljer i gästrummet. Det gillade jag! Kröp gillande direkt ner i min inredda kartong där, och somnade gott efter allt ståhej.

Nu har jag varit där hela dagen i lugn och ro. Blivit droppad i ögat litet då och då. Nu kan jag nästan inte öppna det. Har en otäck känsla av jag inte får komma ut i morgon heller.




 

11 kommentarer:

  1. Stackars lilla gulledig och vilka lömska trick de använt sig av men matte och husse vill ju faktiskt bara ditt bästa!! Hoppas du får sova gott och ostört i natt!?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vill mitt bästa? Har jag väldigt svårt att förstå? De plågar mig och stänger in mig. Nä fyjam, jag är inte nöjd alls!

      Radera
  2. Vilken dag du haft!
    Förstår att du inte gillade behandlingen under sängarna.
    Jag känner stor sympati med dig.
    Kan jama att när jag gömmer mig under sängarna här, så trycker dom på någon knapp o sängen går upp vid gaveln.
    Tror du dom nöjer sig med det?
    Näh, då dras den lilla snabeldraken fram o sticks ner där o då må du tro att jag sticker, för den tycker jag inte om.
    Skönt att du fick lugn o ro i gästrummet, tror nog att det är bäst att du stannar där imorgon också för säkerhets skull.
    Hoppas ögat bättrar sig på dig.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här har de också såna sängar, men det vet man ju hur man undkommer sånt! Men snabeldraken, den bryr jag mig inte ett smack om. Så de fick allt jobba på i alla fall. Alltid ett litet straff! (Fast matte var rätt nöjd, för hon har länge tänkt dammsuga ordentligt vid och i sängarna.) Och gästrummet är inte så dumt. Kanske gör i morgon som du jamar?

      Radera
  3. Jag tror att matte trodde du skulle gilla att vara på altanen. Hon testade nog i all välmening. Bra att hon förstod vad du menade sen och släppte in dig till gästrummet. Det tar ju ofta lite tid innan ett skadat öga läker, så risken är nog att du får vänja dig vid att bli droppad lite då och då. Trots allt är det nog bättre än att gå med ett öga som göra ont och inte kan öppnas.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Altanen går an om man OCKSÅ får tassa ute som man vill. Men att vara instängd där i hettan, nä, det går bort! Att ha ont i ögat är inget vidare, så om jag nu ska droppas hoppas jag verkligen att det hjälper också!

      Radera
  4. Vi lider med dig! Fyjam att bli jagad på det där sättet och sedan droppad i ögat. Att dessutom tro att du är helt koko och går på tricket med vitfisk igen, är då höjden av fräckhet. *fnyser så morrhåren fladdrar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en tung dag igår. Varför betedde sig sådär? Jag fattade inget? Till slut bara sov jag bort dagen, vad annat att göra?

      Radera
  5. Men fyjam vilken lömsk husse du har, det hade vi aldrig kunnat ana! Sen att dessutom bli utslängd på altanen efteråt?
    Skönt att du äntligen fick lite lugn och ro i gästrummet till slut.
    Vi håller tassarna för att ögat skall bli bättre snart
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eftersom jag varit med förr, hade jag förstås mina aningar. Men igår var det riktigt illa. Jag som hade gömt mig så bra?
      Gästrummet är faktiskt rätt skönt, har alltid trivts där. Fast hela dagarna, det har jag förstås inte tänkt mig?

      Radera
  6. Älskade vännen! Så du blir behandlad men matte och husse vill ju att det ska bli bra fort. Skönt att du fick en bra plats i gästrummet.Trösbuffar

    SvaraRadera