Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







torsdag 29 september 2016

Bara arg?








Visserligen försvann husse, men jag har fått en fullvärdig ersättare! Nåjam, kanske inte riktigt lika mjuk och trampvänlig, men definitivt min favoritkliare och bästa nattkompisen! Helt perfekt hade det varit om hon dessutom släppt ut mig, men det hade väl varit att hoppas för mycket? Fast jag gjorde flera tappra försök att påjama mitt önskemål när det började ljusna, det gjorde jag. "Tror du han hade ont?" undrade min gäst. "Nä, han var bara arg", svarade min matte, helt känslokallt. Precis som att det kunde man ignorera?

Så är det att vara katt i det här huset.






 

12 kommentarer:

  1. Förstår din frustration.
    Inte hade du väl kunnat ana att matte hade påjamat att du inte skulle släppas ut?
    Just nu är det inte så kul ute med regn o blåst så du har det bättre inomhus även om du givetvis själv vill välja var du ska vara.
    Du får jama till din nattgäst att du vill bli kliad hela tiden när du inte sover.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det får gärna regna småspik för mig, allt är ändå bättre än det här inneliggandet. Min nattgäst är min stora favorit, men hon har ett fel, att hon inte vill klia mig när jag vaknat vid lagom tid när det börjar ljusna. Då ligger hon alldeles ORÖRLIG?

      Radera
  2. Ojojoj, bästa Gustav, du har rätt att vara arg och frustrerad under denna långa sjukskrivning! Har ögat gjort något försök att öppna sig?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för det! Medkänsla känns bra i själen! Ögat öppnar sig till hälften ibland, meninte nog för att jag ska få tassa ut. :-(

      Radera
  3. Du MÅSTE vara tålmodig lite till, men snart så öppnas den "magiska" dörren igen ^_~

    🐱 Tröstebuffar 🐾

    SvaraRadera
  4. Förstår inte hur våra människor kan vara så kallhjärtade. *morrhårsdarr*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, det är helt obegripligt! Jag som trodde att vi var vänner?

      Radera
  5. Våra tvåbeningar tolkar oss så konstigt ibland. Annat är det när vi katter analyserar våra människor. Då blir det mitt i prick. Men som vanligt måste vi försöka inse att de bara är människor. De gör så gott de kan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så klok och tålmodig du låter! Får försöka tänka så, jag med. Ska försöka i alla fall.

      Radera
  6. Bara arg???? Tänk om någon skulle avfärda din matte på det sättet när hon är upprörd! Det skulle hon nog inte uppskatta. Bara arg? *fnysjam!*
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Exakt! Precis som att man bara kan vifta bort ilska? När den är så befogad! *dubbelfnys*

      Radera