Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







onsdag 7 september 2016

En skat-farm ska vi inte ha





Om ni skulle komma och hälsa på skulle ni kanske hitta mig här, precis utanför ytterdörren. Jag använder den platsen väldigt ofta. Inte för att jag vill in, för det vill jag oftast inte. Det är bara en lugn och trygg plats med utmärkta spaningsmöjligheter. Dessutom har jag full kontroll på om matte och husse ger sig iväg. Eller kommer.

Tidigare ställdes det ut mat också. Det sker numera helt kortvarigt. Som ni kanske gissat fanns fler hugade matgäster. Inte den minsta smula lämnades till mig! Eftersom här inte ska bedrivas varken skat- eller kråkuppfödning får jag numera äta under övervakning. Ligger helt i linje med mina intressen också, förstås. När det gäller mat är jag inte generös ett enda dugg, och särskilt inte till de svartvita, som retas med mig så fort de får tillfälle!




 

12 kommentarer:

  1. Tycker nog att det är bättre att du äter inne istället.
    För dom där svartvita flaxande skrikande sakerna vill vi inte ha i närheten av oss.
    Jag gillar dom inte heller.
    Dom sitter ute på gräsmattan o stirrar på mig när jag sitter på min in-nätade altan.
    Vi har igelkottar som matte o husse lade ut mat till (ja, kattmat ovanpå allt) men tror du inte att dom svartvita sakerna käkade upp det så kottarna fick inget.
    Nu sätts det inte fram något mer kan jag jama.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inne vill jag helst inte äta på dagarna. Det är lugnare ute, om du förstår vad jag menar?
      De svart-vita är riktiga otäckingar, tror ingen katt gillar dem? Vi gömde kottens mat långt under en rhododendron, och så smarta var inte skatorna!

      Radera
  2. Det verkar redan finnas lite för gott om de där svart/vita sakerna i luften. De får visst alltid syn på var det finns mat och förser sig där. Oförskämt. Tänk att sno mat från dig som du förtjänar genom hårt arbete. Bra att du inte är generös på den ´punkten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förut har vi sluppit såna där, men i år har de visst bestämt sig för att bosätta sig här, en hel koloni? Skränar och skrattar hånfullt gör de, de ska verkligen inte gödas!

      Radera
  3. De där svart/vita filurerna får allt skaffa mat själva, nån måtta får det vara.
    Men måste jama som de andra, de är inte lite fräcka som stjäl mat från hårt arbetande katter och igelkottar.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jam, MIN mat får de i alla fall inte mer! Då ska minsann få jobba för maten, precis som jag!

      Radera
  4. Fy jamarns för att ha en skatfarm!! Nu är ju BusLisa innekatt men OM hon var ute så tror jag att hon med sin kattacipet möjligen skulle kunna sätta dem på plats?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänk, det tror jag också, skulle nog inte finnas NÅGON fågel i hela trakten! Men hon får göra sitt bästa från altanen!

      Radera
  5. Bra att det är ordnat med övervakningen, inte alls kul att bli bestulen på sin mat ju!
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, ni skulle se hur renrakat det är när de varit där! Man skulle nästan kunna tro att de slickat skålen?

      Radera
  6. Bra med platser där man har bra utsikt, ligger bra och får vara ifred! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och dessutom något skönt att ligga på! Fast det är ännu viktigare när det är kallt ute.

      Radera