Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







måndag 31 juli 2017

Jag tassar på!




Hej på er! Sommaren fortsätter att vara somrig, och jag
Jag har fått en ny sele. Den är riktigt skön. Men den har ett fel. Omöjlig att ta av!
mår rätt bra. Skulle må ännu bättre om jag fick vara ute på egen tass, men det verkar omöjligt? De påstår att jag inte ser så bra, och hör ännu sämre, och att det är en del trafik ute på min väg nu? Givetvis är detta något jag inte kan acceptera, att inte få tassa ut när jag vill! Med jämna mellanrum ställer jag därför till protest-jam i högsta decibel. Ibland hjälper det, ibland inte. Matte menar att hon emellanåt måste göra annat än vara ute med mig? Och husse är uppe i norra landet till slutet av veckan. Litet synd om mig är det allt?!


Tänkte att jag måste ge en liten lägesrapport, så ni vet att jag fortfarande tassar på här. Tyvärr kommer det inte bli någon ordning på mitt bloggande förrän i slutet av augusti. Men jag tittar in emellanåt, när jag har något att jama! 


12 kommentarer:

  1. Jamade till matte att vi måste kolla om Gustav hört av sig och hur det är med honom.
    Så glad jag blir av att du mår rätt bra även om du måste ha sele på dig och ha matte i band.
    Du får se det så att det är du som leder henne och inte tvärtom, även om våra tvåbeningar tycks tro det.
    Visst är det väl skönt ute nu, alldeles lagom varmt i pälsen enligt mig.
    Hur går det med ditt öga?
    Har det lugnat ner sig nere hos dig nu eller är det fortfarande fullt av en massa okända människor som virrar runt där?

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker det har varit precis lagom varmt hela sommaren! Jag brukar ligga i litet halvskugga och vila. Det är skönt med litet sol i pälsen, ett tecken på att det är lagom varmt. Och det är klart att det är JAG som leder matte, hon har ju ingen aning om vilka platser som är viktiga att besöka!
      Ögat är bättre, men inte bra. Matte droppar något i det flera gånger om dagen, det gillar jag inte.
      Nä, inte har det lugnat ner sig, nästan tvärtom. Det lär nog hålla på några veckor till.

      Radera
  2. Vi blir så glada när du tassar lite i bloggen. Förstår att du vill vara ute på egen tass och inte alltid släpa runt på matte MEN kanske bäst att det är som det är nu -vår bästaste Gustav får INTE bli skadad igen! Fast vi kan inte förstå vad som kan vara viktigare för matte att göra än att vara ute med dig??? Ps. Snygg sele!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, skadad har jag inte tänkt bli, förstås. Men jag vill ändå vara ute på egen tass, det vill jag. Suckjam.
      Undrar också om det finns något viktigare än vara ute med mig? Jag kan då inte komma på en endaste sak?
      Selen är riktigt mjuk och skön, mycket bättre än min förra. Kunde man bara få den av sig vore den perfekt½

      Radera
  3. Även om det du berättar inte är nån toppenrolig nyhet för dig är det i alla fall värdefullt för oss att veta att du har det ganska bra. Snart åker väl sommargästerna hem och då har du området för dig själv. Men kanske, kanske är det klokast att du tar med matte eller husse på dina inspektioner i alla fall. När man blir lite äldre och syn och hörsel inte är på topp - då får man bli lite mer aktsam. Ingen vill ju att det ska hända dig nåt tråkigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mina människor resonerar också så, att jag ska ha sele i fortsättningen. Alltså får jag lägga ner all kraft på att få ut dem enligt mina önskemål. Men även om jag inte ser så bra och hör väldigt dåligt, så rösten är det minsann inget fel på!!!

      Radera
  4. Vi är glada att du tassar! Förstår att det är tufft för dig att inte få vara ute som du vill men vi förstår också att matte och husse är extra rädda om dig och så är det ju trots allt bättre att vara ute i sele än att inte vara ute alls. Skönt att det går åt rätt håll med ögat även om det går långsamt. Ta tass om dig och de dina! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har ni absolut rätt i, bättre med sele än inte ute alls! Det senare alternativet är totalt uteslutet. Ni har det ju förresten också så, och det verkar gå rätt bra? Så det blir nog bra för mig med, tror jag i alla fall!

      Radera
  5. Det måste verkligen vara jobbigt för en frihetstörstande katt som du, att plötsligt vara tvungen att använda sele. Ska vi samla ihop lite pengar så du kan köpa en sån där megafon att jama i? Då lär det nog bli fart på matte.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha, ha, visste ni inte att jag har INBYGGD megafon?? Det påstår i alla fall matte! Men tack i alla fall!

      Radera
  6. Verkligen tråkigt att din frihet har inskränkts på detta sätt. Men vi vet ju att dina människor vill dig så oändligt väl, så vi tror nog att de har fog för sin försiktighet. Du får jama ännu mer och ännu högre så att matte tassar ut med dig oftare. Jamarbra idé med en megafon, som Tindra och Viska föreslår!
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet ni, det GÅR faktiskt inte att jama högre än jag gör! Mina människor tror att jag snart spräcker fönsterrutorna?! Så det där med megafon kan jag nog glömma. Är rädd för att de snarare försöker hitta på nån slags ljuddämpare?

      Radera