Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







fredag 9 februari 2018

Det börjar arta sig!



Hej!


Kolla vilken perfekt kattong jag fick härom dagen! Och dessutom med inbyggd himmelsk doft, för ett paket kattgodis hade gått sönder i den. Det låg därför små bitar gömda överallt. Kan det bli bättre?

Och så har husse äntligen kommit hem. Förutsättningarna är alltså goda för en riktigt bra helg. Hussemage, väldoftande kattong och kanske till och med litet sol, åtminstone i morgon. Och blir det inte sol i morgon, har jag i alla fall fått sol på nosen idag. Det var så mycket sol att dörren till mitt växthus stod öppen ett bra tag. Onekligen börjar det arta sig till det bättre!

Hoppas ni också får den helg ni önskar er!


  

12 kommentarer:

  1. Vilken härlig helg du kommer att ha nu.
    Husse hemma så du får använda tassarna rejält för att ge honom magmassage.
    Och så kattgodislådan som bonus som du kan krypa in i o få lite extra fin doft.
    Får du ha den ifred för Lisa?
    Jam, idag var det vackert o soligt när jag tog matte o husse på en promenad.
    Skulle bara varit 10 plusgrader istället, var lite kallt om nosen tyckte jag.
    Ha en härlig helg med de dina

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lisa är en konstig katt, hon bryr sig inte om kattongen alls? Men jag är bara glad att slippa hennes lukt där! Jo, litet kallt var det, det tycker jag med, men det är ju ett framsteg att solen börjar bli varm igen! Ha det fint ni med!

      Radera
  2. Vilken superbraig helg du verkar få! Måste bara jama om en sak: Lisa har tassat i bloggen att Gustav är 100 år och har pensionerat sig!? Stämmer detta??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, åtminstone tänker jag vara pensionär så länge som det är vinter! Om jag ska vara riktigt ärlig struntar jag i bevakning och sånt nu och ägnar mig mest åt meditativa övningar på sängen. Det är väl sånt pensionärer gör??

      Radera
  3. Oj vilka goda förutsättningar du har skapat för en toppenhelg. Hoppas nu bara vädret ställer upp på din sida också. Och vad husse ska vara förväntansfull! Tänk en hel kväll med magmassage!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och inte bara EN kväll, jag kan utlova massage varenda kväll framöver! Och gärna litet extramassage om han lägger sig ner på dagen också, jag är inte knusslig!

      Radera
  4. Det låter verkligen som en toppenhelg, hoppas den kommer motsvara alla dina förväntningar och lite till!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, tack, den blev precis som den skulle! :-)

      Radera
  5. Ibland är det verkligen extra bra! Nosbuffar

    SvaraRadera
  6. En gottisluktande kattong!! En sån vill vi också ha.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jam, det är väl så bra som det bara kan bli?!

      Radera