Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







tisdag 6 februari 2018

Lisa: Hon har det allt bra!



Falskt alarm den här gången


Matte satt i stolen helt ovetande om faran som lurade. Eller ovetande kanske inte är rätt jam, förmodligen brydde hon sig inte, väl medveten om att hon kunde vara trygg i förvissningen att jag omedelbart upptäcker och rapporterar om minsta avvikelse där ute. 

Ibland måste jag spana från flera olika fönster för att bilda mig en klar uppfattning. Och då är det bråttom! Ibland får jag rusa igenom huset många gånger, fram och tillbaka. Här på bilden gör jag en slutgiltig bedömning av läget, och kan snart meddela matte att faran är över, för denna gången. Tänk vad bra hon har det som kan sitta där och bara koppla av!






 

14 kommentarer:

  1. Undrar om matte förstår hur bra hon har det? Tänk att bara kunna sitt där lugnt medan du kastar dig mellan olika utsiktspunkter för att få en klar bild av läget. Lyx, kallas det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Naturligtvis förstår hon inte hur bra hon har det när det gäller säkerheten här! Vilka tvåbeningar gör det? Hon bara tar för givet att allt är som det ska, men jag vet ju bättre! Väldig tur att jag kom hit och kan hålla ordning!

      Radera
  2. Så bra du tar hand om matte! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det var allt tur för henne att jag hamnade här!

      Radera
  3. Jamar som dom ovan, vilken tur att matte har dig som håller koll på vad som händer utanför husets väggar.
    Du går tillväga på samma sätt som jag gör när jag spanar av området.
    Springer från fönster till fönster o tillbaks igen för att inte missa något och sen sammanställa allt för att komma fram till en tillförlitlig slutsats.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaså, du gör likadant? Då kan dina människor också känna sig lugna, när de vet att de blir uppmärksammade på eventuella faror i god tid!

      Radera
  4. Det är inte dåligt att kunna sköta bevakningen helt själv. *imponerade*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jam, har inte så mycket att välja på. Har ju sett att här finns en katt till, men han har pensionerat sig har jag förstått.

      Radera
  5. Jamar som de andra, vilken tur att matte har dig! Tyvärr tror jag att det är gemensamt för mattar att inte till fullo uppskatta vårt hårda arbete. Men de förstår nog inte bättre, så man får ha lite överseende med dem.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är skrämmande att tänka på hur obevakat mitt hus skulle varit om inte jag ställt upp?! Men, som jamat, inte förstår hon riktigt hur stor min insats är? Igår kväll jobbade jag IGEN med att hålla ögonen på nåt där ute, jag har fullt upp!

      Radera
  6. Va? Har Gustav pensionerat sig?? Det har han inte jamat något om!......

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, han jamar att när man närmar sig hundra år har man rätt att mest ligga och ta igen sig, och slippa hårdbevakningen. Men det gör inget, jag är ju ung och full av arbetslust!

      Radera
  7. Jam, den stora frågan är, och har alltid varit; HUR skulle våra kära mattar och hussar klara sig utan oss katter?
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lätt att svara på det, naturligtvis inte alls!!!

      Radera