Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







tisdag 13 februari 2018

Lisa: Ett suspekt djur





Litet då och då tar matte fram ett suspekt djur med otäck, borstig päls? Jag är då genast på hugget, och ser till att förhindra vidare framfart! Som ni kan se är jag väldigt effektiv. Ifall det ändå envisas med att vilja flytta sig hänger jag på. Ibland ställer matte djuret där, och går därifrån. Hon säger att "det inte är någon mening"? Vet inte riktigt vad hon syftar på då, men jag är i alla fall nöjd med att ha lyckats få stopp på djuret ännu en gång, och kan lugnt tassa därifrån.


10 kommentarer:

  1. Ett sådant odjur med oborstad päls finns i mitt hus också.
    Som tur är så bor det i tvättstugan.
    Jag förstår att du ger dig i kast med odjuret när du ser det för det är ingen vacker syn.
    Man blir lite rädd och sen förstår man ju att det inte är något trevligt djur som inte ser till att se fin ut i pälsen som vi katter alltid gör.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänk att du också har en sån boende hos dig!? Att se det röra sig fram och tillbaka över golvet väcker ju alla jaktinstinkter man har! Men jag måste jama att det inte är särskilt svårfångat! Jag håller fast det och biter det ordentligt i pälsen, och det gör kanske du också?

      Radera
  2. Hm, vi har också en sån där typ här hemma, Men husse verkar vara rädd för den. Efter att ha läst om hur du gör, så tar vi efter och håller koll på den så den inte går för sig några dumheter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Med er där hemma behöver väl inte husse vara rädd för varken den eller någonting annat???

      Radera
  3. Vi har också en såndäringa men jag har 'vuxit ifrån' att jaga den!..... Hihihi

    SvaraRadera
  4. Inser inte matte vad som kunde skett om du inte stoppat detta? "Ingen idé"? Vad menar hon?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, hon är som vanligt totalt omedveten om alla risker här hemma. Det gäller såväl skumma varelser utomhus som här inne. Men jag är ständigt på alerten, och känner verkligen att jag har en viktig uppgift att fylla här hemma! Det där "ingen idé" fattar inte jag heller.

      Radera
  5. Bra jobbat! Ge den vad den tål! Nosbuffar

    SvaraRadera