Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







torsdag 1 februari 2018

Jag bara skojar litet




Idag har jag kunnat vara ute igen. Igår var innevistelse av nöden precis hela dagen, om man inte ville drunkna där ute. Eller åtminstone bli blöt upp över tassarna. För övrigt tar jag det lugnt nu. Husse är uppe i norra landet en vecka. Det tycker jag är tråkigt. Matte är det fortfarande inte nån riktig ordning på sen hon var sjuk. Hon letar efter nån slags Ork? Den verkar ha gömt sig ordentligt. Det hjälper inte att jag gör mitt bästa att motionera henne på nätterna? Nån gång i timmen brukar jag jama att matskålen är tom. Ibland skojar jag bara! Känner mig bara litet ensam och tycker det är mysigare om vi är vakna tillsammans. Så känner jag det, alltså, men jag är inte alldeles säker på att vi delar den känslan?

Nu är det snart helg igen. Jag passar på att önska er en riktigt trevlig sådan redan nu. Här ska vi nog ha en storstädning och se om vi hittar mattes Ork. Hoppas det, så det blir nån ordning på min rapportering.


 

12 kommentarer:

  1. Busiga Gustav - lite väl vågat att väcka matte en gång i timmen!! Vi brukar purra våran kl 04.00,det är en bra tid!
    Kolla om orken kanske ligger i monsterskåpet?.....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Busig och busig, har man en massa att jama om måste man väl få göra det? Men ibland får jag ta till brösttonerna och vara envis.
      Tänk om den ligger där, det var faktiskt länge sen jag kollade där!

      Radera
  2. Jag är alldeles säker på att matte uppskattar att du skojar med henne på nätterna. Tvåbeningar verkar ha det så trist när de sover. Hon behöver absolut muntras upp och vem klarar en sån uppgift bättre än du?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmm, jag är inte lika säker, tycker inte hon ser särskilt uppskattande ut? Eller låter heller, för den delen. Men jag ska försöka några nätter till, och se om hon blir litet gladare och piggare?!

      Radera
  3. Hoppas att din matte hittar sin Ork snart igen.
    Alltid jobbigt för oss katter när våra tvåbeningar inte är på hugget.
    Och visst är det mysigt att väcka dom på natten o tala om vad man sett utanför fönstret.
    Man måste ju hålla dom uppdaterade om vad som händer i närområdet.
    Vi här i mitt hus önskar lycka till med städningen i helgen och att ni även hinner med att mysa o ha det gott.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är litet trist att behöva jobba så länge ibland på nätterna med att få liv i henne. Jag kan jama och jama, men vet du vad, i natt lyckades en liten mygga få fart på henne bara sådär! Är inte det underligt? Den hördes ju knappt?!
      Jag ska få besök av min favorit-minis på lördag, men jag hoppas vi får tid att leta efter -och hitta- Orken också!
      Ha det så fint, ni med!

      Radera
  4. Vi jobbar också på det där med sällskap på nätterna, inte helt uppskattat här heller!
    Ta tass om er! Hoppas att Orken börjar hitta tillbaka. Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, det är rent märkligt så svårt det är att få till litet umgänge efter klockan mitt i natten!

      Radera
  5. Den där orken brukar husse också tappa bort. Då får vi leta överallt efter den, men oftast är den borta i flera dagar. Hoppas du hittar mattes ork snart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här försvann Orken när matte fick lunginflammation, och den bara gömmer sig hela tiden! Den kunde väl ge ifrån sig nåt litet pip så man hittade den?

      Radera
  6. Skönt att höra att det tassar på, men tråkigt att matte inte hittar sin Ork <3. Vi håller tassar och tummar att den snart dyker upp igen och att det fortsätter vara bra utetassväder!
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, vad vi letade i helgen, och vi hittade faktiskt en liten bit i en vrå. Ska fortsätta sökandet den här helgen, när jag har tid!

      Radera