Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







måndag 1 juli 2013

Nät, nej tack!



En helg som denna har jag varit väldigt tacksam för min husse. Vi delar nämligen uppfattningen att avkoppling ska göras liggande. Eftersom det långa perioder varit fullt pådrag på vattenkranen där ute, har vi riktigt kunna frossa i denna form av njutning. Jag har agerat värmedyna på husses mage, samtidigt som jag själv uppskattat det mjuka och sköna underlaget. Vi trivs så gott tillsammans, husse och jag.

Men jag har hunnit med annat också. Så fort matte gått in i växthuset har jag skyndat mig dit. Från min stol där har jag fin uppsikt över hennes åtgärder. Följer naturligtvis allt hon gör med stort intresse. 

En bra sak där inne är att en del druvor börjar bli blåa. Inte för att jag för egen del skulle äta något sådant, men jag vet ju andra som gillar de där klasarna. Andra, som jag i högsta grad kan tänka mig som lunch eller middag! Eller när som helst på dygnet, faktiskt, jag är inte så nogräknad. Bara nu inte matte får för sig att sätta upp det hemska nätet igen? 

12 kommentarer:

  1. Du är så duktig på att göra fina skyltar, så jag tycker du ska göra en där det står NÄTFÖRBUD och hänga upp vid druvorna. När den väl är på plats kan du i godan ro ta en sovstund på husses mage.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var den bästa idén jag hört på länge! Att jag inte tänkte på det själv?! En sån skylt bara MÅSTE ju matte respektera!!

      Radera
  2. Jag håller med Kattson om nätförbudet. Det räcker ju mer än väl att ha dig som Säkerhetskatt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis! Vad ska de med nät till??? *fnyser*

      Radera
  3. Såna där mysiga sovstunder ska man verkligen njuta av! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jam, och det gör jag förstås, så mycket som det bara går! Och jag tror att husse njuter NÄSTAN lika mycket!

      Radera
  4. Jamar som de andra, varför skall de sätta upp nät när de har dig? *oförstående*
    Visst är det mysigt med mjukmagar! Jag har legat mycket på mattes i helgen, det är jamarns så mysigt.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om de bara kunde låta mig vara där på nätterna skulle allt lösa sig. Förstår inte varför de ska tvinga mig att vara inne??

      Radera
  5. Förstår inte heller varför det skulle behövas sättas upp onödigt nät , när dom har dig ??!!
    Här har det också mest regnat hela helgen och nu ikväll så kom det en rejäl skvätt när matte varit ute och tassat i skogen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men nu är det snart slutskvättat har jag hört! :) Nästa vecka blir det BARA sol! :D

      Radera
  6. Mjau, vi håller så jamans med övriga missevänner, varför ska det vara nät när dom har dig som kan kontollera omgivningarna.
    Här har vi haft jamans fint väder io dag så vi har varit ute nästan lite då och då, MEN vi sakande ju förstås våran lilla *Chicko :(
    Vi bara går och tänker på honom.


    Tass tass på dig kompis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är klart att saknaden är stor efter Chicko, man måste ju få vara ledsen när någon tassar över bron. Man vill ju vara saknad den dagen man försvinner.

      Radera