Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







torsdag 29 maj 2014

Ibland är det bättre...


I mitt hus kan man inte bara rusa in, hur mycket det än suger i magen. Åtminstone inte om man är katt, och heter Gustav. Nio gånger av tio står vaktparaden beredd på andra sidan dörren. Eller någon av dem. Då avvaktar jag. Väntar på att vederbörande flyttar sig, så jag kan smita förbi, till vänster, under bordet. Ibland är det bättre att vara försiktig än visa sig modig.


Är det fritt fram, eller?


Nä, mottagningskommittén är på plats *suck*




14 kommentarer:

  1. Måste vara jobbigt att känna att man är vaktad på när man vill in o äta.
    Du får stampa med tassen bestämt att dom ska flytta på sig.
    Eller är det så att dessa två egentligen försöker smita ut när du ska in?

    Ozzy


    SvaraRadera
    Svar
    1. Lätt att jama att jag ska vara bestämd när man inte känner de där damerna. Jag känner mig alltid i sånt underläge? Nä, jag kommer nog fortsätta ta omvägen under bordet för säkerhets skull.
      Tror inte de försöker smita ut, eller det kan de inte, för ytterdörren är stängd. Sen har vi en dörr in till matrummet som "sluss", det är där vaktparaden väntar.

      Radera
  2. Oj, den där mottagningskommittén såg inte alltför vänlig ut! Det är nog klokt av dig att ta det försiktigt. Men vi tycker nog allt att det är taskigt av dem att göra så, en mottagningskommitté skall vara glad och trevlig.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trevlig? Jo, det kan man ju drömma om! Jag vet inte varför de är så misstänksamma? Det är ju faktiskt ALLTID bara JAG som kommer?

      Radera
  3. Stackars dig, Gustav. Jag tycker faktiskt det är riktigt orättvist att du, som är husets ordningskatt, inte kan komma och gå som du vill.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag tycker litet synd om mig själv, faktiskt. Jämt måste jag vara så försiktig när den där dörren öppnas. Är det tomt känns det skönt, och jag kan tassa på precis hur jag vill. Lyckligtvis inträffar också det då och då.

      Radera
  4. Knepigt att ha det så där. Måste ju bero på dåligt självförtroende om man måste mopsa upp sig så där. Du som är husets herre borde verkligen ha fritt tillträde till alla omården både inne och ute.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan ju inte påstå att de hindrar mig, det är bara så jamarns obehagligt när de står där och stirrar på mig. Men jag har ju en stor fördel här i huset, jag får vara ensam med matte och husse på nätterna!

      Radera
  5. Så jobbigt. Tycker att de borde ge sig, du som är så snäll! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alla människor säger att jag är så snäll. Konstigt att inga katter kan märka det??

      Radera
  6. Stackars stackars dig Gustav !
    Hon ser då inte vänligt sinnad ut precis !
    Tassklappar och Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, jag vet inte vad det är med Puff som är så misstänksam mot mig? Jag ser väl inte ett dugg farlig ut??

      Radera
  7. Kära Gustav, nu ska vi vara igång igen förhoppningsvis.efter mattes formateringav datorn
    Så vi hoppas att våra tassentarer ska komma fram i fortsättningen.

    Stackars dig som måste kolla om det är fritt fram eller inte :(
    Tycker du är så snäll, så varför ska Puff se så misstänksam ut mot dig, när du är på väg in.

    Tasskram på dig, Kompis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dumma datorn som krånglat så länge!
      Jag förstår inte heller varför Puff är sådär, det kommer jag nog aldrig göra.

      Radera