Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







måndag 15 december 2014

Och väderguden var i högform



Jag vet att jag klagade på vädret förra måndagen. Det verkade inte hjälpa ett dugg? I fredags var det helt bedrövligt! Jag lovar, det var totalt omöjligt att tassa ut för att utföra angelägna ärenden. Inte nog med att det blåste hårt, det vräkte ner blött också! När hela dagen gått utan att jag kunnat...ja, ni vet, det där, krävde jag att åtminstone få komma ut på altanen på kvällen. Där har jag ju min lilla koja under tak. Låg sedan där i många timmar och väntade på att väderguden skulle bättra sig. Matte och husse var ute flera gånger och undrade om jag inte skulle komma in? I det längsta ignorerade jag deras inviter, men till slut måste jag mycket motvilligt ge upp. Kan meddela att jag därmed krävde väldigt tidigt dörröppnande på lördagen. Och att min begäran faktiskt omgående beviljades!

Resten av helgen har varit lugnare. Jag njuter av att husse är hemma, och visar honom min tacksamhet genom att ge magmassage flera gånger om dagen. Men en del sova blir det. När jag var yngre, brydde jag mig inte om kylan, inte så mycket i alla fall. Nu är det som om pälsen inte är lika varm längre? Det är tur att jag har ett varm hem att bo i.


    

12 kommentarer:

  1. Ja, väderkatten verkar ha rejäla problem med att ställa in bra väder, för det har regnat och blåst hos oss med. Det gör det ju jättesvårt att veta vilken päls man ska ha på sig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det borde verkligen finnas någon rättsinstans att anmäla detta till? Man får väl inte sköta sitt arbete hur illa som helst?

      Radera
  2. Jam, det har inte varit något ute-väder denna helgen, och ändå blev vi blåsta på stormen som dom utlovat eller hotat med. Vilken tur vi hade.
    Tur att du kan kompensera utelivet med husses mage.
    Jag tycker också att det är kallt när jag är ute o går eller sitter under taket på altanen.
    Men matte o husse har köpt en täcke (ett sådant som skällisar har) till mig så att jag inte ska frysa så nu är jag jättevarm när jag är ute.
    Håller med dig, stackars alla våra släktingar som inte har några varma hem.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter härligt att tassa omkring med ett täcke, när pälsen inte riktigt räcker till. Men jag får nog avstå så länge som jag inte har någon matte eller husse i ledband. Skulle vara pinsamt att fastna uppe på staketet eller nån annanstans. Får i stället se till att inte korta ner på utejobbet, och hoppas att det snart blir vår. Fast vintern har visst inte ens börjat, har jag förstått? Hemska saker!

      Radera
  3. Alla katter ska ha ett varmt hem. Värmen ska komma både utifrån och inifrån. Visst blir väl pälsen lite tunnare med åren? Det är visst samma sak med tvåbeningar. De fryser också ofta mer när de bllir lite till åren. Och sen har de ju ingen päls på sig av naturen, så på det sättet har de det ännu värre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker ju inte att min päls blivit tunnare, bara mindre varm? Eller kanske blir man klokare med åren och bryr sig inte om att vara ute om det inte är nödvändigt? En prioritering, så att jama.
      Visst är det synd om människorna som är nästan helt pälslösa? Konstigt att de inte fryser mer än de gör?

      Radera
  4. Riktigt ruskväder! Då är man tacksam att man har ett varmt och kärleksfullt hem! Njut av att vara inne du, det får man! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är något att vara tacksam för, att ha en dörr som öppnas så man kan komma in i värmen! Vi har allt haft tur, ni och jag!

      Radera
  5. Ja visst är det härligt att ha ett varmt hemma och en tvåbening som ger en mat och gos!
    Gissar att husse var glad över lite extra magmassage
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att ha det så här bra är något jag tar för självklart, men det är ju inte det. Stackars alla katter som måste frysa hela tiden. :-(
      Husse är så glad över sin massage att han skriker ibland!

      Radera
  6. Jam, det håller vi tass på att det är så jamans skönt att ha ngt hem att bo i, när det är så jamans kallt ute.
    Tycker så synd om alla våra släktingar som inget hem har :( :(
    *gråter en tår*

    Tass tass


    SvaraRadera
    Svar
    1. Jam, ni har ju också fått ett så fint och bra hem! Det var allt tur att ni tassade på där!

      Radera