Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







fredag 15 juni 2018

Lätt att skriva dagbok




Det är enkelt för mig att tassa ner min dagbok. 

Måndag: Blev utsläppt på morgonen. Låg under
Höll på att glömma det viktigaste, matpaus minst varannan timme!
hasselbusken mest hela dagen. Patrullerade litet. Blev inburen på kvällen, alltför tidigt. Sov en liten stund i soffan. Vaknade vid tvåtiden. Tillbringade resten av natten med att kräva att få komma ut till min hasselbuske.


Tisdag: Blev utsläppt på morgonen. Låg under hasselbusken mest hela dagen. Patrullerade litet. Blev inburen på kvällen, alltför tidigt, igen. Sov en liten stund i soffan. Vaknade vid tvåtiden. Tillbringade resten av natten med att kräva att få komma ut till min hasselbuske.

Onsdag: Blev utsläppt på morgonen. Låg under hasselbusken mest hela dagen. Patrullerade litet. Blev inburen på kvällen, alltför tidigt, som vanligt. Sov en liten stund i soffan. Vaknade vid tvåtiden. Tillbringade resten av natten med att kräva att få komma ut till min hasselbuske igen.


Och så vidare och så vidare...

Och nu är det ännu en fredag. Kanske, kanske kommer min dagbok för söndagen se litet annorlunda ut? Det hotas med regn och åska! Minns knappt hur det där blöta kändes, men det blir nog dags för litet växthusvistelse i så fall. Önskar er en skön sommarhelg!


 

8 kommentarer:

  1. Ååååå vilka braiga dagboksanteckningar!! Och tänk att du busar till det precis som en kattunge vid 02 tiden trots att du är 19 år! Heja Gustav!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är inte heelt säker på att människorna håller med dig om det där på natten? De hävdar att de vill SOVA då?!!

      Radera
  2. Oj, vaknar du allaredan vid tvåtiden och vill ut?
    Själv brukar jag starta vid fyratiden sådär och kräva att husse ska följa med mig ut på altanen för spaning.
    Har lyckats två gånger, men sen tog det stopp, han ville också sova jamade han, precis som dina människor.
    Även om det inte blir hasselbuskeväder för dig på söndag pga av efterlängtat regn så hoppas jag att du får en jamarfin helg.
    (Matte tjöt av lycka i morse, 7,5 mm regn inatt)

    Ha de gott med dina människor o Lisa

    Ozzy


    SvaraRadera
    Svar
    1. Allaredan två? Då har jag ju varit inne i säkert fyra-fem timmar?! Jag fattar inte varför de inte har förtroende för att jag klarar mig alldeles utmärkt på egen tass där ute bara för att det är natt? Och det jamar jag om, gång på gång. I natt blev jag skam till jamandes utestängd från sängkammaren mellan två och fem! Det är ingen hyfs på människorna här!
      Här kom inte mer än några droppar regn. Nästan så jag hoppas det blir ordentligt på söndag, för jag älskar att dricka regnvattnet som kommer i hinkarna! Hoppas ni också får det gott!

      Radera
  3. Vi kallas visserligen för "vanedjur", men att behöva kräva utsläpp varje dag vid tvåtiden på morgonen kan ju få även en katt att tröttna. Men det hoppas jag du inte gör. Fortsätt kräva din rätt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det kan du tro att jag tänker göra! Envishet är en av mina goda egenskaper, och självklart slutar jag inte hävda min rättigheter! Har hållit på ganska länge redan, och resultatet är klent, men som jamat, att ge upp finns inte på kartan!

      Radera
  4. Perfekta dagar tycker vi! Sen kan man ju tycka att du får komma ut lite sent på morgonkvisten (hrm natten) Men det är ju ljust!! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst har jag det bra, men jag jobbar frenetiskt på att få till bättre tider för utetassandet!

      Radera