Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







fredag 29 juni 2018

Hemlige Gustav



Hemlige Gustav, vet ni vem det är? Jo, det är ju jag! Hela veckan har jag gäckat matte och husse. Tassat ut på morgnarna, för att sedan ...försvinna! För det mesta har jag
Hemlige Gustav ser de inte svansen av!!
sedan varit puts väck till någon gång frampå eftermiddagen. Till deras stora förvåning har jag då helt plötsligt suttit precis utanför mitt hus? Varifrån kom jag? Hur kan jag gömma mig så? De har ju letat på alla de platser jag brukar vara, plus andra tänkbara och mindre troliga ställen? Sådär håller de på!  


Naturligtvis tänker jag inte röja min hemlighet. Enda nackdelen med att få vara ifred är att husse inte kan servera maten framför nosen, men det tar jag igen sen på kvällen. Och på natten. Då vill jag förstås ha påfyllning i skålen när den gamla känns ofräsch eller har tagit slut. Människorna mår bra av att få röra på sig litet då och då. Det inser nog de också, även om samarbetet kärvar litet emellanåt. Då får jag jama ifrån på skarpen. Det fungerar till hundra procent!

Önskar er en somrig helg, ännu en i den långa raden!
 

14 kommentarer:

  1. Det är ju jamarskoj för dig att gömma dig för dina människor.
    Tänk vad dom undrar var du håller hus när dom letar så efter dig utan att hitta dig.
    Förargligt ändå med maten, men som du jamar du tar igen det på natten.
    Matte jamar att du kan gömma dig var som helst på vår gräsmatta, vi hade aldrig hittat dig.
    Den har exakt samma färg som din fina päls.
    Ha de riktigt gott i skuggan av din hasselbuske i helgen och givetvis med de dina.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, du kan tro att de letar och undrar! Och vår "gräsmatta" är också Gustavfärgad, det verkar vara den allmänna färgen här nu! Hasselbusken? Jam, vi får se, som det är just nu är det mitt hemligställe som gäller, hasselbusken är ju på tok för enkelt!!!
      Hoppas du också får det skönt på altanen med dina människor!

      Radera
  2. Ni är bra på det där, bara försvinna och sen matte å husse har nästan letat ihjäl sig, SITTER ni bara och FINNS mitt framför en.
    Sötaste Fröken Amanda är också bra på det ;-)!!!

    Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Där ser man! Fler som ägnar sig åt det här spelet! Mina människor tycker att det är ett mysterium, men det är förstås helt naturligt!! Roligt att Amanda är en själsfrände!

      Radera
  3. Klart man vill ha sina toppenställen för sig själv. Det är ju en självklarhet att man ska få påfyllning när det önskas! (Tyvärr funkar det inte riktigt här alla gånger)
    Ta tass om er!
    Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, om jag inte syns får jag ju ingen mat. Svår avvägning, det där!

      Radera
  4. Vilken underbar sommar du har finaste Gustav!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det! Nog den skönaste sommaren någonsin!

      Radera
  5. Tindra & Viska1 juli 2018 kl. 10:42

    Hihi. Husse kan inte ens hitta oss när vi är inomhus.
    Vi har även fått höra att det är flera som inte kan kattentera här.
    http://katternasblogg.blogg.se/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om man inte blir hittad inomhus är det illa, måste jag jama! Kanske bäst att skaffa ett par kattglasögon?
      Synd om det är problem med kattenterandet, men jag vet inte riktigt vad jag kan göra åt det? *funderar*

      Radera
  6. Det är viktigt att behålla vissa hemligheter för sig själv. Tvåbeningar mår bra, inte bara av att röra på sig på natten för att fylla på mat, utan också för att oroa sig lite över var vi kan vara. Så länge vi vet var vi är och att vi är i säkerhet är det ju ingen fara.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis min inställning! Och jag vet ju exakt var jag är hela tiden, och kommer fram vid den tidpunkt jag anser lämplig. När jag blir hungrig, alltså!

      Radera
  7. Bra jobbat med gömstället, det är viktigt för en katt att inte alltid vara nåbar. Och jamarbra att du har hittat ett sätt att få matserveringen att funka ändå :-)
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju det med grejen att ha ett hemligt ställe, de ser inte mig, men jag ser förstås dem! Och kommer fram om jag finner något behov av det. En matskål, eller så!
      Att sitta på en stol bredvid mattes säng på natten och vråla på högsta volym funkar garanterat 100%!

      Radera