Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







Visar inlägg med etikett geting. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett geting. Visa alla inlägg

torsdag 23 februari 2012

Ett krypande vårtecken

Jag hade just haft ett jam med min bäste kompis,

när matte fick för sig att hon skulle ta en närbild på mig
Inte gick det! Hur skulle hon kunna hinna med det? Jag tassade fram det fortaste jag kunde till henne, var hon än ställde sig. Så det blev bara suddiga nosar och skarpa bakdelar på alla bilder. Helt grundlöst anklagade matte mig för att vara en linslus. Möjligen kan jag gå med på epitetet kellus, om det finns?

För övrigt kan jag meddela, att jag observerat ett krypande föremål på golvet idag. Matte ville inte att jag skulle studera det närmare, för hon påstod att det var en geting. Och att det är ett vårtecken. Så bra. Då öppnar snart mina restauranger där ute för säsongen.