Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







måndag 12 augusti 2013

Vilken semester!


Hasselbusken?? Nä, för varmt!

Hej på er! Har ni väntat? Bra! Jag har haft en av mina bästa somrar någonsin, tror jag. Knappt någon blött i luften alls. Inte en enda inkräktare. Varmt och skönt både dag och natt. Skuggläge har gällt för det mesta.

Det spännande och intressanta nattlivet har jag dock inte kunnat delta i som jag velat. Utom alldeles i början av semestern. Då blev jag nämligen utsedd till husvakt i tre hela dagar, när husse och matte for till London för att titta på några som skulle säga 'ja' till varann. 

Det kom människor hit ändå de dagarna, av någon anledning? De kallades kattvakter? Men, det är klart, det var väl Piff och Puff som avsågs, de var ju inne och behövde passas. För säkerhets skull följde jag också med in när 'vakterna' kom. Kände på mig att det där inne vankades mycket bättre käk än torrbitarna där ute. En helt korrekt känsla, visade det sig!

I morgon ska jag berätta mer om min semester. Det får ju inte bli så långt att ni tröttnar redan första dagen!

16 kommentarer:

  1. Klokt av dig att spana in matutbudet inomhus när ´vakterna´ kom. Man vill ju inte gärna gå miste om någon delikattess. Detlåtersom en rent fantastisk sommar. Speciellt det där med inkräktarfritt! Undrar om det där fästinghalsbandet hjälper mot inkräktare också? *grubblar* Kurr och burr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Där inne vankades det blötmat, minsann! Tänk om man gått miste om det! *ryser* Fästingbrickan, åtminstone verkar den mot fästingar minst lika bra som nacksprutet. Men tänk om den hjälper mot inkräktare också? Då ska jag ALLTID ha en sån på mig!

      Radera
  2. Men vad roligt att se att du är färdigladdad! Och du har helt rätt. Alltför långa inlägg kan vara lite jobbiga. Men vi vill gärna höra mer om vad du har varit med om på din fina semester.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jäpp, nu slocknade laddaren, så då var det klart! En rejäl laddning då och då rekommenderas varmt!

      Radera
  3. Pft *Tröttnar* vad är det du jamar Gustav, vi tröttnar inte på det du jammar om, mjau. Klart som du jamar, så kan det bli för mycket första dagen, vill ju höra mer vad du varit med om i sommar, Tassarna upp.
    Gustav, nu finns en minnesbild över våran missekompis på våran blogg,.

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra att ni inte tröttnar! Och i morgon kommer det mera om vad jag hittat på! :)

      Radera
  4. Härligt att du är tillbaka, vi har saknat dig! Nosbuffar

    SvaraRadera
  5. Skönt att du är fulladdad nu, vi har också saknat dig!
    Det låter som om du har haft det riktigt härligt, vi ser med spinning fram emot att få höra om alla äventyr.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om man inte blir laddad efter en sån här så sommar, så vet jag inte...Man kan nog knappt ha det bättre än jag haft det?

      Radera
  6. Välkommen tillbaka käre vän, har saknat dina kloka, medkattliga jam <3
    Bra att du höll koll på kattvakterna, inte minst med tanke på maten. Ska bli spinnande att höra ännu mer om din fantastiska sommar!
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Det var nog mest maten jag var intresserad av, om jag ska vara ärlig. Fast kattvakterna fick sig litet gos, när de nu ändå var där!

      Radera
  7. Trevligt att se dig igen käre kollega!
    Ser att du haft det bra i sommar och väntar ivrigt på fortsatt rapportering

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det där med semester är inte så dumt, trots allt! Men det känns såklart bra att träffas här igen också! :)

      Radera
  8. Trevligt att se dig igen , Gustav !
    Både jag och matte har saknat dig !
    Vilken tur att du höll koll på kattvakterna så att du inte missade den xtra goda maten där inne :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar, tackar! Här slinker inga kattvakter eller andra in utan min vetskap!!

      Radera