Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







onsdag 28 augusti 2013

Arbetsupplägg


Sedan den dumma Åskar dödade min spaningstall har jag litet svårt att hitta något nytt riktigt bra ställe. Det blir mest att jag sitter hemma på farstubron. Kanske för att det är ett naturligt ställe att starta dagen på. När dörren öppnats vill jag helst kolla läget en stund och ta in omgivningen. 

Nästan alltid börjar jag med en noggrann genomgång av området Stranden, fortfarande sittande på bron. Efter det brukar jag kila över till favoritgrannen och kolla läget mera i detalj, och på plats. Östra delen av Mitt Område, samt den södra, får bli sedan, och i mån av tid. Ibland kommer matte eller husse ut, och då måste jag prioritera dem, förstås. Och de viktiga vilopauserna får inte hoppas över! 

Jag har hittat en arbetsmodell som passar mig perfekt! 

12 kommentarer:

  1. En så bra utarbetad arbetsmodell kräver sin hjärna. Prioritering är A och V, eller vad det heter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns bra att ha samma arbetsschema dag från dag. Tryggt. En stabil grundmodell, men med frihet att vara flexibel. Helt perfekt!

      Radera
  2. Så väl planerat! Och det gäller ju att prioritera vad somär viktigt! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jam, där måste jag ju jama att matte och husse sätter jag först! Man måste ta tass om sina människor!

      Radera
  3. Det märks att det är en erfaren katt som kommit fram till en sån bra arbetsmodell.
    Jag skulle säkert likadant själv om jag bott ute hos dig. *nickar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du Sippo, jag är övertygad om att du lagt upp arbetet som utekatt precis på samma sätt som jag! Men du har ju en del att organisera hemma hos dig med, och det sköter du förstås förstklassigt!

      Radera
  4. Det märks att det är en väl utarbetad arbetsplan av en erfaren katt!
    Prioritering av sina människor brukar göra dem glada vilket ofta leder till mer gottisar och gos, så det tjänar alla parter på. Dessutom blir de så vilsna om vi inte tar ordentlig tass om dem
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är helt säkert på att skulle bli stora problem här hemma om inte jag höll ett vakande öga och en säker tass över allt! Så är det bara!

      Radera
  5. Det märks att du är en gammal räv... förlåt katt, som har stenkoll på spaningsläget. Med åren arbetar man upp rutiner, och det tillsammans med alla erfarenheter gör att man har en gedigen kunskapsbas att luta sig mot.
    Och du har också förstått vikten av att koppla av från jobbet i bland, och inte försumma dina relationer. Så en sak är säker - risken att du ska tassa i utbrändhetsfällan är närmast obefintlig.
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. He-he, jam, det där sista har du alldeles rätt i! När jag ser det nertassat sådär inser jag hur perfekt jag lever! ;)

      Radera
  6. Härligt att höra tt du hittat den purrfekta arbetsmodellen !

    SvaraRadera