Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







måndag 19 augusti 2013

Helgen Annorlunda


Det blev en oväntat annorlunda helg för min del. Husse har ju varit på "jobbet" ett tag, och i lördags försvann matte också! 

På morgonen noterade jag att det ställts mat både på altanen och inne i växthuset, vilket jag förstås uppskattade. Men sedan kom minisen och hans människor, och de stannade inte för att umgås med mig, utan for iväg nästan direkt och tog matte med sig! 

Nu har jag ju rätt många åtaganden att utföra, så jag kan inte påstå att jag saknade henne så värst. Eftersom skällhunden i grannhuset har åkt hem, har Mitt Område dessutom utökats söderut. Att patrullera allt tar minsann sin tid!

Nöjd
På eftermiddagen på söndagen kom de tillbaka, allihopa. Jag blev förstås glad, och var genast där och hälsade dem välkomna med mina bästa jam! Sedan måste jag erkänna att efter två dagars och en natts utejobb var jag helt tillfreds med lägga mig tidigt. Somnade faktiskt redan vid halvsjutiden. 

Ikväll kommer husse hem, och sedan blir allt precis det underbara "som vanligt" igen! Åtminstone för ett tag. 

12 kommentarer:

  1. Snygga du! Kan ju vara spinnande med lite äventyr så där men visst är det bäst när det är spm vanligt.Nosbuffar

    SvaraRadera
  2. Puh, vilken tur att de kom tillbaka med din matte igen.
    Skönt att skällisen har flyttat, så du får ha ditt revir för dig själv.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jam, ingen får kidnappa min matte! Inte ens minisen! Och gissa om jag njuter av att det är lugnt i granngården! Såååå skönt!

      Radera
  3. Självklart har du mycket att göra med all patrullering av Området, men det är tveksamt om nån har rätt att kidnappa matte i alla fall. Tänk om du behövt hennes tassistans under tiden hon var borta! Och vilken dålig tajming av husse att vara borta SAMTIDIGT. Men tvåbeningar har väl ingen förmåga att inse hur man ska organisera tillvaron.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tveksamt var ordet! Och organisering, det vet de väl inte hur det går till alls? Har hört ryktas om fler hemskheter framöver...

      Radera
  4. Låter skönt att den där Skällisen åkt hem så att du äntligen kan sköta din patrullering som du vill !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jam, skällisen gillar jag INTE! Och det är ömsesidigt, är jag rädd.

      Radera
  5. Mjau, så skönt att skällisen har tassat hem nu, så du får patrullera som du vill.
    Tur oxå att matte har kommit tillba från sin rymmning.
    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att matte, och även husse, är hemma nu är förstås allra bäst! Det var SÅ skönt att sova mellan dem i natt!

      Radera
  6. Vad skönt att du har börjat blogga igen efter semestern. Har verkligen saknat dig:). Xantippa

    SvaraRadera