Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







torsdag 29 augusti 2013

Pensionär?


Blir man mera tolerant när man fyllt fjorton år? Jag har i alla fall blivit det.

Förut tyckte jag det var ett problem att mina människor var så trögväckta på nätterna. Antingen om det gällde en stunds gemenskap, eller när jag kände plikten kalla där ute.
Så icke nu.

Hela sommaren har jag utan minsta jam låtit bli försöka få liv i dem? I stället har jag satt mig fönstret emellanåt och bevakat det man kan se åt det hållet. Sedan har jag tyst tassat tillbaka till deras sängar. Efter ett antal såna arbetspass har jag ibland till och med legat kvar i sängen fast de stigit upp! 


Kanske är det pensionärslivet som har börjat?   

10 kommentarer:

  1. Jag har också blivit sån sedan vi bytte lägenhet. Förut så väckte jag husse varje natt med persiennharpa, nu har jag knappt spelat något alls. Märkligt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske pensionärsteorin stämmer då? Eller har det bara varit något i luften den här sommaren?? *undrar*

      Radera
  2. Vi katter är ju ödmjuka av naturen, och vi blir nog mer och mer ödmjuka ju äldre vi blir. Du är ett jamande bevis för att vi kan visa våra människor hur man kan både utföra sina viktiga sina sysslor samtidigt som man visar människorna hänsyn genom att vila hos dem. De behöver det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Matte och husse har talat om för mig hur tacksamma de har varit för min ändrade attityd. Jag lovar förstås inte att det ska bli så här för evigt, men just nu känns det okej. Och vad är bättre än när alla är nöjda?

      Radera
  3. Eller så inser man att det inte är någon idé.. och att ens människor är roligare när de är pigga..Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så är det också, förstås! Man lär sig med åren att lägga ihop ett och annat!

      Radera
  4. Har man det övergripande ansvaret för schemaläggning av arbetspassen för övervakning på ett Område så stort som ditt, får man förstås inse vikten av att prioritera. Bevakning via fönstret är minsann inte fy skam det heller. Om nu matte och husse är så tacksamma för att få sova, kanske de kan övertalas att låta dig kika på eventuella trastar i växthuset via webkamera nattetid? Ifall de vill slippa jouren, alltså? Kurr och burr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Njaam, tror de är ANINGEN svåröverjamade i kamerafrågan...Men ett bra tips inför nästa år! Nu har de snart käkat upp alla vindruvorna själva, i stället för att unna koltrastarna litet godis. Och *viskar* mig också!

      Radera
  5. Tror nog att din pensionärs teori stämmer , för min mattes pappas katt Gustav som är lika gammal som dig han gör precis likadant :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är det så? Det var rätt skönt att höra att fler gör som jag! :)

      Radera