Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







måndag 26 augusti 2013

Inget krusande här, inte!



Den här helgen får mina människor godkänt i närvaro. En trea kan jag dela ut, fast svag. De kunde givetvis inte låta bli att rymma någon av dagarna. Nu var det ju väldigt skönt väder, därför fick de det förhållandevis goda betyget trots allt. 

Kvällarna har jag uppskattat mest under helgen, för då har vi haft mys tillsammans ute på altanen. Jag älskar verkligen att upptäcka matte och husse där! När det är så här varmt brukar de sitta där och äta. Då njuter jag av att ligga bredvid dem på det solvarma däcket. 

Fast i lördags, när jag tänkte delta i måltiden med egen medhavd mat, ville de inte ha mitt sällskap? Redan när jag närmade mig och som vanligt annonserade att det var knytkalas på gång, blev jag anmodad att "stanna där"!? Ja, var det på det viset fick de väl sitta där för sig själva. Jag krusade minsann inte!

Idag brydde jag mig inte om att bidra med något till lunchen. Men mitt sällskap fick de i alla fall. Långsint, det är jag inte.

12 kommentarer:

  1. Det är verkligen otacksamt att neka din närvaro, särskilt när du har med dig mat till den gemensamma måltiden. Gissar att det var nåt jättegott också. Snällt av dig att förlåta dem så snabbt. Hoppas de gav dig nåt riktigt gott idag som kompensation för lördagens fadäs.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst var det oartigt, det tycker jag med. Men de är så traditionella när det gäller mat, och vägrar testa något av det jag föreslår? Och jag fick faktiskt extra mycket god blötmat idag. Kanske var det därför?

      Radera
  2. Dålig stil när man ska bidra. Vi jamar med när matte och husse är på altanen är det jättemysigt att vara där samtidigt och få sig en godbit och massa gos.Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det något speciellt med altanen? Åtminstone så här års!!

      Radera
  3. Men vad har din matte emot knytkalas? *oförstående*
    Gör hon likadant om en tvåbening kommer på besök med något ätbart med sig?
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, jag förstår inte heller, knytkalas som är så praktiskt!? Jag vet inte, men jag TROR aldrig jag hört henne be en tvåbening NÅGONSIN att "stanna där", oavsett om de bidragit till kalaset eller inte! *skumt*

      Radera
  4. MEN Gustav då, ville dina tvåbeningar inte smaka på din mat, som du hade med dig, suckjam alltså. Tvåbeningar är konstiga, håller jag tass på.
    Jag Mimmi fångade en fågel för ett par år sedan, och tänkte buda matte på den, men vad gjorde hon, mjau jo hon kastade ut den? Jag blev jamars så besviken, så jag förstog inte vad som hände, suckjam
    Visst är dom konstiga våra tvåbeninjgar?

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. Slänga mat??? HUR kan man göra det? Dom är verkligen konstiga, det håller jag helt med om!

      Radera
  5. Men fyjam så otacksamt att inte vilja ha din delikata fångst vid matbordet !
    Var ska man annars ha den ?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vad är trevligare än att sitta och äta god mat tillsammans? Skulle förvåna mig om de inte ångrade sig efteråt?

      Radera
  6. Väldigt ofint att tacka nej till ditt generösa luncherbjudande, måste jag jama. Du är verkligen storsint som ändå stannar kvar i stället för att demonstrativt tassa därifrån som en mindre nobel katt (jag :-)) definitivt hade gjort.
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet, jag är nog för snäll (eftergiven) många gånger...jag har bara så jamars svårt att ändra på min natur!!

      Radera