Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







tisdag 20 augusti 2013

En riktig katt?



Katt, eller?

Är jag en katt? Konstig fråga, kan tyckas. Men det är faktiskt så att många av mina närmaste människor inte tycker så. De ser såklart att jag ser ut som en katt. Men ändå. Matte brukar säga att här bor två katter. Och så en Gustav.

Nu har hon sagt mig att detta ska uppfattas positivt. Att man tycker så bara för att jag är ovanligt lugn och klok. Inte för att jag vet hur det är med den saken, men en sak är jag helt säker på: Visst är jag är 100% katt! 

14 kommentarer:

  1. Hm, märkligt uttalande från din människa. Fast å andra sidan brukar även husse kalla mig diverse underliga saker, som han påstår är kattplimanger.
    Men nog är vi 100% katter i alla fall. *stampar*

    SvaraRadera
  2. Klart du är en fullblodskatt! Jag skulle vilja jama att du är typ 200 procent katt, och de extra procenten är din alldeles unika personlighet. Det är säkert så din matte menar.
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jam, hon kan ju inte mena att jag är klok som en människa, för det skulle ju inte vara någon komplimang!

      Radera
  3. Här förstår vi inte riktigt vad din matte menar för ALLA katter är ju kloka! Sen är är väl inte alla katter så lugna *tittar menande på småbrorsorna* men det är en annan sak.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu är det faktiskt inte bara matte, utan även grannar och andra som tycker jag är så annorlunda mot andra katter? Men jag ska väl bara vara stolt över att kallas "ovanlig"?

      Radera
  4. Klart du är 100 procent katt, men du är OCKSÅ 100 procent Gustav. Den kombinationen har ingen annan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha! Det är nog just DET som de menar! Du är bara så klok!

      Radera
  5. Du är ju GUSTAV!Så mycket mer behöver vi ju inte jama om det.. Nosbuffar

    SvaraRadera
  6. Mjausan, så klart att vi är 100% katter, vad är vi annars, *Funderar*
    Du har så bra funderingar kompis, mjau

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. Undrar just om det finns en särskild Gustav-art?? *funderar också*

      Radera
  7. Håller nog med Kattson, de menar nog att du är extra fin katt eftersom att du är just Gustav, klok som en bok och så vidare.
    Våta tjänare uttrycker sig lite märkligt ibland, man får ha överseende med dem

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag får väl hoppas att det är så, för det låter väldigt bra! Allt beröm ska man suga åt sig!!

      Radera