Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







tisdag 13 augusti 2013

Gjorde inget att han åkte


Nästan genast efter att mina människor kommit tillbaka från London-landet for husse iväg till Norr-landet igen. Han "måste" jobba litet, påstod han. Men det gjorde mig inte ett
Jag o favvogästen förra gången hon var här
dugg! För sedan kom min allra, allra bästa favoritkliare! Hon, som vet att uppskatta nattligt kattsällskap till fullo. Jag tror att det var bara en enda natt jag var litet oartig därvidlag. Ibland blir det bara så. Råkade somna på fel plats.


Ni förstår vilken fantastisk inledning jag hade på min semester!? Först tre dygns total frihet. Med det menar jag egentligen "nätters", för det är ju bara de som vanligtvis brukar missunnas mig. Sedan fortsatte ljuvligheterna med favoritbesöket. Allt ackompanjerat av det mest underbara väder!

I morgon ska jag berätta om en annan sak som hände på semestern. Något jag aldrig upplevt förut.

14 kommentarer:

  1. Det var bra att du direkt hittade en ersättare för husse. Men hon har väl inte lika bra mjukmage som husse, antar jag? Nu blir det spännande att vänta på morgondagens avslöjande!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä du, det är väl det enda jag kan klaga på beträffande min favvogäst. Tycker hon ska jobba litet på att bli mjukare! Hittills har hon inte alls hörsammat denna min önskan.

      Radera
  2. Vad härligt med en så bra kliare. Låter som det blev en riktigt bra start på semestern.Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skulle med lätthet kunna tänka mig att ha semester året om! *drömmer*

      Radera
  3. Skönt att höra dig jama igen. Vi har saknat dig och dina inlägg jamarmycket!

    SvaraRadera
  4. När en sådan toppengäst kommer, kan det absolut lindra den tillfälliga förlusten av husse. Fantastoskt vilken begåvad kliare hon måtte vara! Kurr och burr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det märks att hon är mångårig erfarenhet av kliing, har faktiskt ingenting att klaga på därvidlag. Bara på att hon är hos mig alldeles för sällan.

      Radera
  5. Jamans välkommen tillbaka från semetern Gustav, vi har saknat dig jamans mycket, tassarna upp.
    blir spinnande att höra mer om vad du har varit med om på semestern, mjau

    Tackjam för tassentaren hos oss om våran bortgångna kompis
    Det är så tomt efter honom :(

    tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket, tack tack! Det är alltid roligt att känna sig välkommen!

      Radera
  6. Gäster som är duktiga på att klia är alltid välkomna! Vilken tur att hon kom när husse hade åkt.
    Att somna på fel ställe har vi nog alla råkat ut för någon gång.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror säkert det var planerat så bara för min skull? Då kunde jag ju ge gästen hela min uppmärksamhet utan att ta hänsyn till husse!! :)

      Radera
  7. Så bra att det kom en klivänlig gäst precis när din husse åkt till det Norra Landet :)

    SvaraRadera