Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







onsdag 12 november 2014

Min igloo



Jag trivs så bra i min igloo. Jo, jag skriver min, även om jag lånar ut den till Puff en del. Hittills har det fungerat förvånansvärt bra. Bara vid något enstaka tillfälle har jag hittat igloon upptagen. Som ni säkert känner till vid det här laget, är jag en fridens katt som undviker bråk. (Åtminstone inomhus. För Inkräktare gäller helt andra regler!) Alltså brukar jag vid dessa tillfällen dra mig tillbaka, och utan protester hitta mig en annan sovplats. Oftast i soffan,
utanför igloon. 

En liten, men dock markering, om vems igloo som är ockuperad.

 

22 kommentarer:

  1. Gustav! Du e såååå SÖT i din igloo! Vet att du kanske ej gillar att bli kallad söt men det ÄR du, nåja - lite skräckinjagande ser du kanske ut, hihihi.....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men så snällt du jamar..och om sanningen ska fram så är jag inte helt ovan att kallas söt. Även en viss person i mitt hus brukar också säga det!

      Radera
  2. Så fin din igloo är. Förstår att det är mysigt att krypa in där när det regnar och blåser utanför knuten.
    Inne i den är det väl som att gå i ide, precis som björnarna gör på vintern.
    Tänk, när du sen hade vaknat så hade hasselbusken varit grön igen o solen varit framme. Och det hade kanske varit hyfsat varmt också.... *drömmer* .

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är precis lagom stor för en välbyggd katt, och skulle säkert vara perfekt att gå i ide i. Om man bara kunde lösa matfrågan? Hur björnarna kan avstå mat under många månader är en ren gåta???

      Radera
  3. Du verkar vara precis lika snäll som din namne inomhus , men precis som du så försvarar han sitt revir utomhus.
    Fast mot mig är han snäll också utomhus när jag kommer och hälsar på.
    Matte säger att det beror på att han vet att jag inte brukar bli långvarig :)

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske är det som mitt förhållande till Negus? Han får gärna vara på Mitt Område. Och han stannar ju heller aldrig så länge!

      Radera
  4. Igloon är jättemysiga. Vi trängdes i vår då Smulan fanns.
    Jag VILL trängas igen, men har ingen att trängas med :(
    Matte får ju inte plats i den.

    Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, fick ni plats TVÅ katter?? Det måste verkligen varit mystrångt! Dumt att du måste ligga ensam där nu...

      Radera
  5. Det är en ytterst elegant markering du gör. Ändå borde den vara tydlig för den markeringen avser. Hoppas du får ha den ifred när du behöver den. Det är ju ändå du som är överkatt i ert hem!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Efter alla år vet du vilka svårigheter jag har att få Puff att acceptera min chefsställning här. Hittills har hon aldrig lämnat igloon när jag kommit. Kanske får jag bli mer bestämd när jag börjar bli mer och mer inne?

      Radera
  6. Du är jättefin i igloon! Men också en riktig gentlekatt, skönt när det är lugnt! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är färgerna bra mot min päls? Jo, det är så jobbigt med bråk, då är det enklare att lägga sig nån annanstans!

      Radera
  7. Du passar väldigt bra i din igloo. Man borde kanske skaffa en själv. *funderar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu ska du ju få en så fin klätterställning, men en igloo är en igloo. Det är något särskilt med att krypa in i det mysiga hålet, och omslutas av allt mjukt och skönt!

      Radera
  8. Vad söt du är omgiven av hjärtan! :)
    Du är verkligen en gentlekatt, småkillarna har verkligen en hel del de skulle kunna lära sig av dig.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag får väl tacka! Och gentlekatt...jag är kanske mest bekväm och vill slippa bråk? Eller så blir man litet annorlunda när man är en ga...mogen katt?

      Radera
  9. Nämen vad gullig du är i din igloo! Xantippa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker att jag ser ut precis som vanligt? ;-)
      Men tack i alla fall!

      Radera
  10. Din placering i soffan är en mycket fin vink som ändå är omöjlig att missförstå. Ett smart och smidigt sätt att undvika konfrontation och tassgripligheter samtidigt som man gör sin ståndpunkt fullkomligt klar för ockupanten. Erfarenhet och intelligens i en oslagbar kombination!
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bara en sak som fattas: En mottagare som är känslig nog att uppfatta signalerna!!!

      Radera
  11. Så jamans fin iglo du har Gustav, tassarna upp!
    Fina hjärtan är det också på den.
    Ser mysigt ut där inne.

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jamarskön är det i alla fall, det är det viktigaste tycker jag! Det är väl lätt att förstå hur mysigt och ombonat det är där inne!?

      Radera