Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







lördag 24 juni 2017

Det blir bättre och bättre




Härom dagen, när det var soligt och fint, satte matte på mig kopplet som jag hade på mig när jag var alldeles nyanländ katt i mitt hus. Gissa om jag blev lycklig när dörren sedan öppnades?!

Åh, var ska jag börja nånstans??

Tar väl det som är närmast först!

Här fanns det massor att göra! Ovälkomna dofter måste markeras med nya och bättre. Mina, alltså!

Efter en stunds arbete kom vi ut i sköna solen. Det blev nästan överväldigande underbart! Efter alla år av påtvingad inomhusvistelse -som det kändes- sjönk jag ner där och bara NJÖT! Av varma gräset under mig, alla dofter och ljud. Där låg jag länge, länge och kände hur underbart livet kan vara.

När jag sedan kvicknat till, och tänkte inspektera den del av tomten jag inte hunnit ännu, blev jag i stället abrupt inburen? Matte påstod att inkräktaren hade dykt upp? Jag hann inte upptäcka det. Kanske var lika bra det?

Idag är sista dagen med den förfärliga medicinen. Jag AVSKYR den! Går och gömmer mig nån timme varje gång jag fått den. Igår var jag hungrig, åt nästan dubbel dagsranson. Konstigt nog blev människorna glada över det? 

Nu önskar jag er alla en fortsatt fin midsommarhelg!





12 kommentarer:

  1. Vad härligt att du fick komma ut lite, även om det var med snöre och tratt.
    Det var nog lika bra att du inte såg inkräktaren, men han är bra fräck som fortsätter komma tillbaka!
    Vi önskar er också en fortsatt trevlig missesommar!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en befrielse, kan jag jama! Som jag har längtat ut! Och det är allt skönt att det faktiskt ännu är massor kvar av sommaren!

      Radera
  2. Fantastiskt att få sen färska bilder på dig. Vad bra att matte hittade den här lösningen. Hade ju inte alls varit bra om du varit på fri tass och stött på den där hemska inkräktaren. Det är nog bäst att matte är beredd med vattenslangen hela tiden verkar det som. Inkräktaren ska BORT!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, ett slagsmål till är nog ett för mycket? Jag hoppas verkligen att jag aldrig mer behöver plåga i mig den hemska medicinen. Jam, det är helt obegripligt att inkräktaren vågar sticka sin nos igen? När min ena klo nästan slitits av borde han fått sig en minnesbeta? Men inte tillräcklig, verkar det som!

      Radera
  3. Åh Gustav, vad jag blev glad över att läsa att du mår så mycket bättre.
    Min matte o husse jublade också, speciellt när du talade om att du ätit jamarmycket av maten igår.
    Matte påstod att det är ett verkligt friskhetstecken.
    Vilken tur att din matte ingrep innan du fick syn på den eländiga katten som är så dum mot dig.
    Och imorgon slipper du medicinen, vilken lycka.
    Ha en riktigt skön fortsättning på helgen med de dina.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var många månader sen jag var så hungrig som igår. Idag har jag ätit normalt igen, ungefär den mängd jag ska. Och så fick jag komma ut en timme i kväll igen. Visserligen med matte hängandes efter, men det gjorde inget, för jag sitter gärna stilla och bara tittar. Idag såg vi inget inkräktare, men jag kände lukten av den i en buske. Måste spruta massor där för att få bort stanken.
      Att få slippa medicinen i morgon blir himmelskt!!!

      Radera
  4. Så skönt att du mår bättre! Härligt att komma ut även om det var i koppel, det är ju så härligt med gräs under tassarna och alla dofter! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Faktiskt tänker jag inte så mycket på det där kopplet, jag får ändå tassa omkring som jag vill, nästan. Hade litet planer på att hälsa på gräddgrannen, men då blev det stopp hemma på tomten. Satte mig ner och spanade i stället, helt okej!

      Radera
  5. Skönt att det går åt rätt håll. Du ser ut att trivas ute, trots sele.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ute är ute, selen märker jag knappt! Det viktiga är att få gräs under tassarna!

      Radera
  6. Men jamans Gustav har du fått ngt i ögaT LÄSER VI, DIN STACKARE, VI HaR INTE BLOGGAT NU PÅ ETT TAG, HAR HAFT ANNAT FÖR OSS, ELLER RÄTTARE SAGT, matte som inte haft tid att hjälpa oss, *suckjham*

    Vi har fått en ny kattkompis en liten kattunge i familjen, jamans kul

    Finns bilder på våran blogg, om du vill tassa in och hälsa på kissen.

    Tasskram och sköt om ditt öga

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, och inte bara ögat som blev skadat av ett slagsmål, men jag hoppas allt blir bra så småningom.
      Jaså, det har kommit ett sånt där litet yrväder? Då har ni det ni gör ett tag! Men jamarsöt är hon!

      Radera