Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







tisdag 4 september 2012

Mitt paradis


Mitt paradis på jorden
Visst, jag har många favoritställen att koppla av på litet varstans på Mitt Område. Men det finns bara ett paradis. Det ligger under hasselbusken.

Dit återvänder jag ständigt. När solen är framme, lyser den där hela dagen. Blir det för varmt, är det bara att flytta aningen längre in under bladen. Den här sommaren har jag inte behövt så mycket skugga, bara litet lagom, som på bilden. 

Dessutom saboterade husse mitt paradis rätt många veckor genom att ställa sin bil precis framför min buske. Hur kul är det att ligga där och stirra på en bil? Nä, det blev liksom inte alls samma upplevelse att vara där. 
Till nöds fick jag i stället bland annat begagna gropen under torkstället. Rätt okej, men inte alls lika inbjudande till långa pauser. Under hasselbuskens bladverk känns det så tryggt. Kan ligga där en hel eftermiddag och bara må bra.

Nu är det ett tag sedan husse tog bilen upp till norra landet, och jag har åter kunna inta mitt paradis i många sköna sommarveckor. Man måste kunna unna sig att njuta. 


16 kommentarer:

  1. Ditt Paradis ser mysigt ut!
    Lagom på alla sätt, precis som du säger.
    Kul med ett ställe som man trivs på och kan återkomma till dag efter dag :)

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Jag är verkligen jamarglad i mitt ställe! Det är alltid förstatass-valet. Bara där inte står någon onödig bil.

    SvaraRadera
  3. Vi katter har ju oerhört många talanger. En av de mest framträdande, och avundsvärda, är konsten att njuta. Jag förstår precis hur noga du valt din favoritplats. Och vad placeringen av bilen beträffar - kan det vara så att husse är så ivrig att få tassmassage på magen att han bara ställer ifrån sig bilen på första bästa plats för att rusa in till dig och behandlingen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det SKULLE man ju kunna anta, det där om att rusa in. Men han skyller på att det är enda platsen för att kunna få plats med mattes bil också. Din förklaring är MYCKET bättre!

      Radera
  4. Hur kan man ställa en bil framför en HASSELBUSKE???!!! Bilar skall väl åka runt på vägar!! De ska ju INTE ställas framför finaste kattens hasselbuske!! hrmpf!
    nosgos å gottisar!
    maurice & kajsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker också att det är upprörande! Bara för det blev jag utan min plats i FLERA MÅNADER! Jag tror inte jag ska acceptera detta oskick nästa sommar. *stampar med tassen*

      Radera
  5. Visst måste man unna sig att njuta , se bara på mina 2-benta :)
    Dom där gigantiskt stora räkmackorna intog dom på Café Killeröd nere i dina hemtrakter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag visste väl det! Fast heter det inte Café Utsikten mer, det gjorde det förut? De ändrade kanske för det finns ett Utsiktscafé här också?

      Radera
  6. Det ser ut som ett femstjärnigt lyxhotell för katter. Du har verkligen smak och klass.
    Men hur tänkte husse när han sabbade ditt ställe med sin stinkande brummis? Du får ta upp det med honom när han kommer hem igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jam, husse är ju hemma nu, det var ett tag sen bilen stod där. En hel månad har jag kunna vara på MIN plats igen utan otrevlig utsikt. Sen vet du ju att 'tänka' inte är deras starka sida.

      Radera
  7. Att njuta är viktigt och det är ju någonting som vi är bra på, tycker våra tvåbeningar borde lära sig mer av oss! nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. De borde definitivt lära av oss när det gäller att njuta. Det är ju något vi utövar många timmar varje dag. Undrar hur många timmar de gör detsamma?

      Radera
  8. MEN Gustav då, vilken husse du har, suckjam. Tvåbeningar kan inte tänka, som det verkar :(
    Du får jama lite med honom, så kanske han inte ställer brummisen där vid din plats.

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, nästa sommar ska jag barrikadera framför hasselbusken. Jag har faktiskt rätt till ett trivselavstånd runt min hasselbuske!

      Radera
  9. Mjau, man riktigt känner hur mysigt du har det under busken. Jag gillar också att ligga lite skyddat när jag är ute, fast jag tassar längre än du - jag tar med mig buren ut och ligger i den :-)
    Men huvudsaken är ju att man trivs, och du, jag tycker verkligen husse borde ta mer hänsyn till ditt behov av njutning och avskildhet än brummisens behov av parkeringsplats!
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tar du med buren ut? Tjam, varför inte, ingen dum idé faktiskt! Det blir ju litet likt den uppochnedvända vedkorgen jag använder ibland.
      Nu har husse förstått att han förstört min trivsel under busken, så nästa sommar ordnar han nog en ny plats. Det MÅSTE han, förresten.

      Radera