Som en del av er känner till har jag, förutom mina vanliga göromål, också ett ansvarsfullt arbete som kundmottagare här hemma. I morse stod jag beredd att välkomna en av mina trevliga kunder. Efter sedvanlig ceremoni med benstryk och några buffar lät jag honom komma in till husse.
Jag hade ingen lust att följa med in. Deras möten brukar vara totalt ointressanta, för att inte jama trista. Bara prat, och ingen mat. Så jag tassade iväg för att göra en besiktning av hans bil. Gjorde en noggrann kontroll runt om. Framme vid motorhuven var jag extra noga. Kände helt tydligt lukten av något oönskat där. Någon hade saboterat den märkning jag utfört av bilen vid föregående besök. Detta kunde jag naturligtvis inte tillåta! Vände alltså baken till och tog i ordentligt. Inga halvmessyrer här, inte!
Då såg jag i ögonvrån hur kunden stod och tittade på mig. Hans besök hos husse hade blivit väldigt kort. Han såg inte ett dugg tacksam ut? Förstod han inte vilken ynnest det var att hans bil blivit invigd som min egendom? Eller?
Och så har jag fått en award av Livet på landet, vilket jag höjer svansen och tackar så mycket för! Man kan nog aldrig få för mycket av uppskattning! Tack så jamars mycket! Nu har jag sett att många av mina vänner har fått awarden, och jag tycker att alla är så fina kompisar, så var och en av er får en award av mig. Ingen nämnd, och absolut ingen glömd!
Äsch då, inte kan du göra bort dig heller. Kunden blev såklart chockad över den ynnest du visade mot honom och hans bil. Vem vill inte ha den kattefierad av Gustav himself?
Ursäkta mig Gustav, men är det nån som gjort bort sig så är det väl kunden? Vem tror han att han är? Eller snarare, vems bil tror han att han förfogar över? Visst är de omöjliga att förstå sig på?
Mjau, först får vi jama Grattis till Awarden. Visst är den fin, tassarna upp! Klart det är den däringa kunden som har gjort bort sig, absolut inte du. Du måste ju undersöka den där bilen, så det inte är ngt mysko med den.
Äsch då, inte kan du göra bort dig heller. Kunden blev såklart chockad över den ynnest du visade mot honom och hans bil. Vem vill inte ha den kattefierad av Gustav himself?
SvaraRaderaTror du det kan vara så? *tvivlar litet* Han kunde väl sett liiiiite glad ut ut ändå?
RaderaTänk! han förstod nog inte vilken ära det är... Grattis till Awarden! Nosbuff
SvaraRaderaNä, han kan inte ha gjort det. I så fall skulle han väl kommit fram och tackat?
RaderaTack, tack!
Ursäkta mig Gustav, men är det nån som gjort bort sig så är det väl kunden? Vem tror han att han är? Eller snarare, vems bil tror han att han förfogar över? Visst är de omöjliga att förstå sig på?
SvaraRaderaDet är så skönt när någon vänder allt rätt! Att jag inte kunde se det så själv?! Tack så väldigt mycket! Nu kan jag sova gott i natt!
RaderaMjau, först får vi jama Grattis till Awarden. Visst är den fin, tassarna upp!
SvaraRaderaKlart det är den däringa kunden som har gjort bort sig, absolut inte du.
Du måste ju undersöka den där bilen, så det inte är ngt mysko med den.
Tass tass
Tack så mycket! :)
RaderaJag var litet orolig ett tag att jag gjort något dumt, men nu känns det skönt när jag fått allt klarlagt!
Härligt att höra att du gick så resolut till väga och gav bilen en ordentlig dusch!
SvaraRaderaVisst, nu behöver han inte tvätta den på ett bra tag!
Radera