Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







måndag 14 februari 2011

Det finns hopp!

Mjaou på er, vänner! Hoppas ni hade det bra i helgen? Hos mig var det rätt lugnt i lördags. Vi var hemma allihopa och gjorde ingenting särskilt, förutom de vanliga rutinuppdragen.

I söndags, däremot, var det minst av allt lugnt. Jag kan till och med jama, att matte och husse nästan skrämde vettet ur oss! Njam, inte ur mig förstås, men vissa andra hos mig inneboende blev dödsförskräckta. Båda mina människor fick nämligen för sig att samtidigt sätta igång vrålmaskiner, en inomhus, och en där ute. 

Husse var i särklass värst. Han verkar ha en aversion mot träd. Rätt som det är sätter han igång och sågar ner dem. Ett sådant behov infann sig igår. Och när han väl nedlagt sina byten, skulle alla armarna på träden bort också. Som avslutning styckade han allt i småbitar. Det lät! Inte ens jag stod ut med att vara i närheten. Puff, som var inne, hade flytt i vild panik när husse satte igång. Bara för att upptäcka att matte bestämt sig för att storstädning, och startat snabeldraken. 
Inte konstigt att Puff blev litet orolig sedan på natten. Gissar att hon drömde mardrömmar om fasansfulla monster som förföljde henne.
Om jag fick bestämma, skulle alla vrålmaskiner skrotas. 
Idag har de hållit sig lugna, både matte och husse.  Beträffande undervisningen om gosjamet, kan jag meddela, att jag nått en del framgångar. I morse gick jag in till matte i badrummet och jamade 'gos', och hon fattade direkt. Det finns hopp!

16 kommentarer:

  1. Vilken mardrömsdag!
    Vi tycker att din matte och husse gott kunde synka varandra.
    Om husse fäller träd, ska inga maskiner användas inomhus och vice versa!
    Måste ta en vecka eller dylikt att bli katt igen!

    SvaraRadera
  2. MAX och MÅNS: Det var verkligen ogenomtänkt. Men i istället för att erkänna det, skyller de på att det bara var den dagen de hade TID! Man tar tassen för pannan...

    SvaraRadera
  3. Usch vad hemskt med såna ljud både ute och inne och samtidigt dessutom. Då har man ju lixsom ingenstans att ta vägen.. Hoppas att det hela kompenserades på något lämpligt sätt. Verkar som du når stora framsteg med kursen! Nosbuff

    SvaraRadera
  4. Fyjam vilken pärs med vrålmaskiner både inne och ute. Inte underligt att Puff blev rädd, hon är ju inte lika tuff som dig. Skönt att matte förstod ditt gosjam och inte försökte med något annat underligt.

    SvaraRadera
  5. Var det här nåt sätt för matte och husse att slippa plugga? Den tid de ägnade åt snabeldrake och annan väsningsmaskin skulle det kunnat lärt sig mycket jamiska på.

    SvaraRadera
  6. DUI och DECO: Ni skulle hört när husse drog igång...HAN hade skydd för öronen...men VI då?
    Kanske var det därför vi fick litet vitfisk på kvällen?

    SvaraRadera
  7. SIPPO: Pärs var jamet. Hoppas det dröjer länge innan husse får ett nytt anfall.
    Det har du rätt i, vilken tur att hon hörde rätt. Tänk om hon slängt ut mig eller nåt? *ryser*

    SvaraRadera
  8. KATTSON: Det har jag också funderat på. Skulle vara rätt typiskt människor, de gör så märkliga prioriteringar. HELA TIDEN.

    SvaraRadera
  9. Hujedajam, vi bara ryser när vi läser redogörelsen. Det där skulle duga som manus till värsta skräckfilmen! Att ha sådana vrålande bestar igång både ute och inne kan ju få vilken katt som helst ur gängorna. Synd att husse inte har en lika djupt rotad aversion mot snabeldrakar, för då kanske det var den som kapades i bitar istället. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  10. fy jamligen, vilken hemsk dag. Vrålmaskiner både ute och inne. Jag tror jag skulle jamigrera då till ett lugnt ställe i skogen

    SvaraRadera
  11. FINDUS, ISAK och RASMUS: Vilket tanke! TÄNK om jag kunde omvända honom på nåt sätt? Då skulle jag ju uppnå två saker; dels får jag ha träden ifred, och dels försvann snabeldraken. Perfekt! Ska bara klura ut hur omvändandet ska gå till?

    SvaraRadera
  12. MAYA: Skulle jag nog ha gjort om det inte vore så långt till en skog. Och i den skogen bara dräller det av skällisar.
    Men jag höll på på avstånd förstås, man vill ju ha hörseln i behåll.

    SvaraRadera
  13. Men jösses vad tänkte era 2-benta med ??!!
    Både vrålmaskin inne o ute samtidigt !!!
    Förstår att ni blev upprörda !
    Skönt att språklektionerna går frammåt :)
    Blev ingen vidare värst god tårta som jag hjälpte matte att baka = bara sylt o grädde o människogodis på den :(
    Inte det minsta spår av tonfisk eller dentisar = UPPRÖRANDE !!!
    Trevlig Alla Hjärtans Kväll :)

    SvaraRadera
  14. Rena skräckfilmen. Vart skulle ni ta vägen? Kanske leverkorvsgrannen kan ställa upp i sådana här ömmande fall?
    Tvåbeningarna har helt fel uppfattning om tid. Tiden tar ju aldrig slut, och träd och dammråttor försvinner ju inte, de kan gott vänta lite.
    En ljuspunkt dock att det går framåt med mattes språkstudier. Du gör skillnad, Gustav!
    Ha en fin Alla hjärtans kväll!
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
  15. KJELLE BUS: Nu är ju jag en rätt cool kille, men tjejerna...
    Det var inte mycket till tårta om den saknade både tonfisk och dentisar. Jag tror vi får införa en Alla Tassars Dag. Då ska tårtan bakas efter ett recept VI gillar!

    SvaraRadera
  16. GUNILLA och FRASSE: Jag har också påjamat det där om tiden för matte. Tycker hon ska studera mitt sätt att leva, och lära sig åtminstone NÅGOT av det. Människor är alldeles för dåliga på att bara leva. Ibland verkar hon inse det också, men ibland slår det alldeles slint. Det är bara att oförtrutet försöka jobba för en förändring. Tass!

    SvaraRadera