Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







onsdag 10 april 2013

Arbetsplatsbesök




Vedboden ingår i mitt arbetsområde

Fann inget misstänkt på vedkorgen, men säkrade den i alla fall. Man vet aldrig...
Att kunna få en god överblick underlättar arbetet


Jag skulle allt gärna vilja ta mig upp dit

VÄLDIGT gärna!

Fast vid närmare eftertanke...jag kollar den här sidan i stället. (Vem jamade "törs inte?" Pffft!)

Förresten, vad gör vi här inne, matte? Se vad solen skiner där ute!!!


Och vet ni vad? Idag såg vi en nässelfjäril sätta sig i gräset! Då är det väl vår???

12 kommentarer:

  1. Jag förstår precis varför du valde den sidan som du gjorde. Varenda katt ser ju att det är en klar fördel framför att hoppa upp dit uppe. Du fattade ett katt-taktiskt beslut, helt enkelt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, min kattologiska instinkt varnade för lavinfara, och det ska man ju inte utsätta sig för!

      Radera
  2. Vad många härliga bilder på dig och vilka spännande platser du har på ditt Område. Fjäril är absolut vår! Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, nog har jag mycket att hålla rätt på! Men det är bara bra, då håller man sig i form!

      Radera
  3. Hurrjam, jag kan ju kattentera här nu! *svansdans* Jag provade flera gånger för länge sen men kunde inte då och sen har matte inte provat något mer fast vi läser dina kloka jam varje dag.
    Vilken spinnande vedbod du har på ditt område!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kunde du inte? Vad konstigt, jag har ju inga spärrar eller nåt som ska hindra? Nåjam, nu är du här i alla fall! :) Jo, vedboden är OK, men växthuset är i alla fall bäst!

      Radera
  4. Förstår att du hade planer på att kolla vedtraven på närmare håll, men att du vid närmare eftertanke insåg att din syn, liksom allt annat på dig, är perfekt, så det fanns ingen anledning att hoppas upp på högre höjder. Och så fint solen lyser i din päls.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som vanligt har du tolkat situationen helt korrekt! Du är bland de klokaste jag vet!

      Radera
  5. Du visar prov både erfarenhet och professionalism när du väljer den sida som är bäst ur kontrollsynpunkt. Varför tassa över ån efter vatten, varför hoppa upp när det räcker att tassa runt?
    Kul med fjärilen, håller tassarna att din väderprognos stämmer!
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra att du ser att det var en professionell bedömning jag gjorde, och inte avstod av andra skäl. Tack för det! En fjäril gör vår, tror jag det heter?

      Radera
  6. Bra att du säkrar även vedkorgen för vem vill ha en oinbjuden mususling in i huset ??
    Jam menar det är ju en STOR skillnad på möss som man själv tar in !!
    Åh så härligt att ni sett en Nässelfjäril , hoppas dom vaknar här med snart :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju inte så långt till dig, säkert får du också se en snart! Åtminstone när solen visar sig igen!

      Radera