Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







måndag 15 april 2013

ID-problem


Undrar just hur det är hos er? Här är det i alla fall sommar! Det måste det väl heta när det är nitton varma grader? Börjar nog bli dags att planera för säsongens första utenatt snart? Men då vill det till att jag inte går på något av mattes alla tjuvknep för att få in mig.

Jag har haft vissa identifikationsproblem den här helgen. Brukar ju kunna höra på långt håll när matte kommer med bilen, och därmed kunna tassa henne till mötes. Men den här helgen, ja, faktiskt ända sedan i torsdags, har jag stött på problem. När matte var på bilsjukhuset i torsdags för att de skulle byta däcken, upptäckte något farligt under nosen, och sa att matte inte fick köra hem. Alltså blev bilen inlagd, och hon fick låna en annan bil. Den lät inte alls som den skulle. Påföljden blev förstås uteblivet välkomnande. 

Nu har matte hämtat vår riktiga bil. Den varken såg ut eller luktade riktigt som vanligt, och all min kattefiering var som bortspolad. Men det var snabbt ordnat! Så nu är ordningen återställd på alla sätt.  

20 kommentarer:

  1. Så bra att matte inte fick köra sin brummis om den var sjuk! Bättre att få låna en annan, men nu är rätt brummis tillbaka och kattifierad på nytt så är väl allt som det ska igen ;-)
    Vi ses väl hos Kjelle Bus party senare? Du lovade att dansa svansdans med oss i tur och ordning *blink*

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jojam, det var nog tur att den kom till doktorn, för den hade fått en väldigt ovanlig sjukdom som kunnat bli hemskt farlig.
      Klart vi ses hos Kjelle Bus! Jag är strax på väg dit! Lovade jag det? *generad* Hmm, får väl försöka då...

      Radera
  2. Det är jamarfarligt att åka med sjuka bilar. Tur att nån såg att mattes bil behövde hjälp innan det var för sent. Det får mig att tänka på att jag nog ska undersöka kattlimosinen innan vi sätter oss i den för att åka till Kjelle Bus.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var faktiskt en riktig jamartur, annars kanske jag inte haft någon matte mer...Så bäst att kolla limosinen riktigt! Själv tassar jag till Kjelle, det är inte så långt dit!

      Radera
  3. Klart du blev lite lurad när matte kom med en annan bild. Vi är ju trots allt inte synska, bara ofelbara.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mattes bil HÖRS ju, den andra bilen var på tok för tyst! Det var nog ingen riktig bil?

      Radera
  4. Hur ska man kunna agera välkomstkommitté om matte inte kör runt i en riktig bil? Det kan väl ändå ingen förvänta sig. Tur att bildoktorn märkte att bilen var sjuk. Undrar om det var noskvalster? *funderar* Kurr och burr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, hon fick liksom skylla sig själv när det var alldeles katt-tomt när hon kom hem på dagarna. Jojam, jag tror det var någon slags noskvalster som hade käkat upp något. Riktiga otäckingar.

      Radera
  5. VA???!!! Har ni nitton varma gradningar?! Så mycke har vi inte här, och det är lite snö kvar. Men det blir varmare och varmare så snart har vi nog hunnit ifatt! hihihi ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jojam, det är nästan så man måste nypa sig i svansen! Det är fortfarande femton grader fast det är sen kväll. Och jag får inte tassa ut, för då får matte aldrig gå och lägga sig. Säger hon. Precis som om det hade med MIG att göra?? :(

      Radera
  6. 19 grader???? Oj vad matte blev avis nu! Här har det varit 6-7 grader, regn och blåst isbjörnar enligt matte. Inte för att vi sett några isbjörnar flyga omkring utanför fönstret.
    Tur att de upptäckte att brummisen var sjuk, men fräckt av matte att komma hem i fel brummis så du inte kunde hälsa ordentligt.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blåst isbjörnar? Det var det värstaste jag hört på länge! Hoppas ni var inomhus?? Bara en enda kringflygande isbjörn skulle då få mig att inte sticka nosen utanför dörren!

      Radera
  7. Mjausan, vilken tur att mattes bil fick komma till bil-dokoktorn och bli undersökt så det inte händer ngt med den riktiga bilen. Hade ju varit jamars otäckt.
    Vi är nu på väg till Kjellebus på hans födelsedagsfest.
    Blir jamars skojsigt.

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jojam, det var tur, annars kanske jag inte haft någon matte mer, och det hade ju varit synd.

      Radera
  8. Tänk att det finns bildoktorer också! Vi har ingen bil hos oss så vi vet inte så mycket om sånt.
    Tur att du kunde kattifiera er bil igen när den kom hem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det verkar finnas alla möjliga sorts doktorer? Nåjam, jag är glad så länge som jag slipper släpas iväg till någon!

      Radera
  9. Skönt att brummisen är tillbaka. Vi katter ÄR ju vanedjur, och det känns alltid lite otryggt när saker plötsligt byts ut eller förändras. Bra att det gick så snabbt att kattifiera om den också.
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blir alltid lika glad när jag hör vår brummis komma långt bort i gatan. Då springer jag hem om jag är på patrull, och när matte backar in tassar jag alldeles vid sidan fast hon inte gillar det. Men det är klart att jag aktar mig!

      Radera
  10. Här var det också rena rama sommarvärmen igår :)
    Tur att rätt bil kommit hem igen så att du inte missar att välkommna dina 2-benta hem :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och det bästa av allt - det är fortfarande sommar :D

      Radera