Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







måndag 8 april 2013

Tji fick den!


Så har det gått en helg igen. Redan i förra veckan for husse iväg, för att vara borta hela tre veckor. Utan minsta samråd med mig fattar han såna tokiga beslut? För att få litet hussekänsla sover jag i hans säng varje natt, fast det är ensamt vill jag lova. 

Men det är sol ute! Det är i alla fall något att glädjas åt! Jag tror att nästan alla jag känner där ute också haft det soligt och fint? För min del har det betytt att tassa ut på morgonen, och in igen först på kvällen. Tänk att denna tid äntligen är här! 

En enda sak ska jag dock klaga på, nämligen alla dessa skällisar som rusar omkring utan att ha kopplat sina människor. Igår var det dags igen för mig att fly med det långa benet före. Vår lilla grind mot stranden hade blåst upp, och det tolkades tydligen som en invit för kattjakt? Hundens matte var dessutom så långt bort att hon inte märkte någonting! Nu har jag ju skaffat mig en viss rutin på att hantera såna här attacker genom åren, så det blev ingen kattstek den här gången heller. Hoppas det aldrig någonsin blir det.

   

10 kommentarer:

  1. Uschjam, din stackare. Först rymmer husse och sen blir du jagad av en dum skällis. Fast det är ju förstås skällisens människa som är den dumma som inte har koll. Du får verkligen vara försiktigt så det inte blir någon kattstek! *orolig*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hittills har jag kunnat avvärja alla attacker med framgång. Men det är klart att jag är sur på att jag inte får vara ifred här. Obegripligt att hussar och mattar inte inser att de ska vara kopplade?

      Radera
  2. Härliga soliga dagara har det varit men igår fick vi snö igen..suck...De där skällisarna får de se till att ha ordning på vi ska sannerligen inte behöva råka ut för dem och i all synnerhet inte på vår egen tomt! Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ånej, snö IGEN!? Det är nästan ännu värre än skällisar!!

      Radera
  3. Jag tror helt enkelt att du får ta över beslutsfattandet åt husse. Han fattar ju heltokiga beslut hela tiden. Så här kan det ju inte fortsätta. Och så alla dessa ouppfostrade skällisar dessutom. Hur mycket ska en katt behöva tåla egentligen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jam, det har jag också frågat mig? Mest funderar jag på hur jag ska kunna ta befälet här, på allvar?

      Radera
  4. Men vad är det du jammar, att en skällis jagade dig, fyjamas alltså.
    Så får det inte gå till. Ouppfostrade skällisar har vi oxå sett, mjau

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju inte första gången det hänt. Här VIMLAR det av lösspringande skällisar. Tur man är snabb och kloförsedd!

      Radera
  5. FY JAM för ansvarslösa hundägare !!
    Är visst inte många av dom som vet vad lagen säger ?!
    Tur att du hann undan i alla fall !!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller HELT med dig! Lagen vet de nog om, men just deras snälla hund behöver förstås inte kopplas...

      Radera