Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







torsdag 25 april 2013

Då är det skönt...



Jag sitter och njuter i kvällssolen. Tänk att kunna skriva så igen! Förut har man ju nästan frusit tassarna av sig när det börjat kvällas. 

Som arbetande vakt med ständig kvällsjour, har vädret betydelse. Det är lättare att jobba mer effektivt ljumma kvällar utan nederbörd! Och just effektivitet är något som behövs just nu, när Mitt Område är hemvist för diverse föremål som ska elimineras. 

Då är det skönt att kunna sitta på farstubron en stund och njuta, innan kvällens arbete tar sin början.    

14 kommentarer:

  1. Mjau, vilken kanonfin bild på dig. Jag blir alldeles lugn och filosofisk.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lugn, det känner jag mig också där i solen och tryggheten på den egna trappan. Det blir många såna härliga kvällar framöver!

      Radera
  2. Jättefin bild på dig i kvällssolen!!!
    Visst är det mysigt med vårvärmen :)

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag njuter så jag njuter så jag njuter...

      Radera
  3. Planering är ju A och V (eller vad det heter), särskilt när man har viktiga arbetsuppgifter framför sig. Man kan riktigt se hur du ligger och planerar ...om det kommer en mususling där, då tar jag ett språng mer vänstertassen först så jag kan klippa till den med högern... Imponerande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just så gick mina tankar. Även om jag är lugn och avslappnad, är sinnena förstås skärpta OM det skulle passera nån liten svansförsedd rackare. Då gäller det att vara alert på en millisekund!

      Radera
  4. I helgen MÅSTE vi koppla matte och husse och gå ut. Altanen är ju härlig med ut på riktigt. Underbart! Vi förstår att du njuter! Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bara att hålla med! Väntar mig en rapport efteråt!

      Radera
  5. Du ser verkligen ut att ha det bra där i kvällsolen!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bästa tiden, när man har hela härliga mörka kvällen framför sig! (OM man får vara ute...)

      Radera
  6. Här har vi oxå haft jamars fint väder, så nu längtar vi hela tiden tills vi får vara ute i vår rastgård längre än hittills, mjau
    Den bästa tiden som vi väntar på.

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ni har ju en fin rastgård, så jag förstår att ni längtar efter att vara där mycket!

      Radera
  7. Ljummen kvälls sol det är grejer det , undrar just när den kommer hit ?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jämfört med tidigare tycker jag nog att den ÄR ljummen! Det är i alla fall rätt många plusgrader!

      Radera