Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







måndag 22 april 2013

Premiär


Det här har varit en stor invigningshelg. Eller, rättare jamat, jag har haft nyinvigning. Det är min härliga plats under hasselbusken som nu åter är i bruk! Efter att jag legat där i nästan två dagar, givetvis med avbrott för diverse tillsyn, tänkte matte ta en bild som visade hur härligt jag hade det. Men ni vet hur det är, så fort hon öppnar dörren skyndar jag mig till henne. 
Jag kommer, matte!!!
Förresten hade jag vilat färdigt. Dessutom kurrade det litet i magen. Hon får hitta något bättre tillfälle att föreviga mig i min hasselbusksgrop.

Idag har solen gett sig iväg nån annanstans, så det har inte blivit någon gropvila. Men fast det till och med kommit litet blött, har jag inte velat vara inne. Det har jag med kraft berättat för matte vid de tillfällen jag varit inne för att tanka energi. Hon har verkat litet förvånad över mina brösttoner, men min erfarenhet har lärt mig, att de är riktigt effektiva. Vill man ha något utfört, gäller det att vara bestämd.

12 kommentarer:

  1. Din buske ser jamarhärlig ut! Bra att du jamar i ordentligt till matte så det inte blir några missförstånd.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om man tittar jättenoga ser man faktiskt min noga inlegade grop, framför busken litet till höger. Det torra gräset blir alldeles varmt där. Mmmmm!

      Radera
  2. Hehe, det gäller att jama i ordentligt om man ska få sin vilja fram.

    SvaraRadera
  3. Måste ju jama att busken ser riktigt trevlig ut! Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ni skulle bara veta hur skön grop jag har där under. Och solen lyser där hela dagen!

      Radera
  4. En tvåbening skulle aldrig kunna göra nåt mysigt av marken under en hasselbuske, det är jag säker på. Det fodras en katt för att se potentialen i saker och ting. Hoppas det snart blir sånt väder att du kan utnyttja din favoritplats ordentligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller helt med dig, de är rätt kassa på att finna mysiga ställen för avkoppling. Den här gropen jag gjort blir bara bättre och bättre för varje år. Förutsatt att gräset får vara ifred, förstås.

      Radera
  5. Vilken fin jamarsplats du har där under hasselbusken.
    sådan skulle vi oxå vilja ha, *Fniss*

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det behövs bara en buske och litet högt gräs, och så sol förstås! Kan ni kanske ordna?

      Radera
  6. Härligt att du kan återvända till favoritplatsen igen nu. Det där med brösttonerna är verkligen jätteviktigt när man vill ha sin vilja fram. Vi är också ute hela dagarna nu. Bara inne och snabbprovianterar lite och sen ut igen. Livet är härligt just nu! Som ett kattliv ska vara.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tog litet tid innan det var helt upptorkat där, så att marken blev riktigt varm. Men nu! Mmmmm! Visst är det en härlig tid nu!? :D

      Radera