Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







torsdag 18 april 2013

Fars - fast tvärtom


Att få mat i det här huset börjar bli rena farsen. Fast inte ett dugg rolig sådan.

Den enda pålitliga tidpunkten att få i sig litet, är vid frukosten. Då är allt som vanligt. Åtminstone för mig. En portion smaskig blötmat för riktigt mogna katter. Men sen...

Förut har det alltid stått några skålar framme med torrisar. De är borta? I stället smusslas det med mat hit och dit. Piff och Puff stängs in i vardagsrummet, och jag får äta ensam i köket. Eller så får jag vara på andra sidan dörren tillsammans med någon av dem. Det är frustrerande att höra ljudet av någon som smaskar i sig mat i köket, kan jag meddela.

Allra mest noga är det visst att ingen slickar i sig av Piffs mat, för hon har något på som ska göra bajset lösare. Och det är något Puff definitivt inte ska ha. Och jag är nöjd med mitt bajs precis som det är. 

Nu får jag alltså lida för att varken Piff eller Puff ska äta så mycket av torrisarna. Inte för att de är någon smakupplevelse, precis, men det har ändå känts hemtrevligt att alltid kunnat ta sig en bit när andan fallit på. Tur jag har mina egna uteserveringar i alla fall.

16 kommentarer:

  1. Vi får verkligen hoppas att Piff och Puff blir bra i sina magar snabbt. Det är ju ett elände att du måste lida för att de inte har perfekt bajs som du. Tur att du har din uteservering i alla fall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Njam, jag är rädd för att det här kommer pågå länge. Verkligen tur att alla restaurangerna där ute öppnar nu!

      Radera
  2. Jag förstår hur du menar. Visserligen blir jag inte utestängd längre, men det är inte alltid man får ta sig ett par tuggor av tjejernas foder. Visserligen är det ingen stor skillnad, men jag vill liksom ha möjligheten, om jag så jamar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att det är det här som matte häller på Piffs mat som ställt till det riktigt. Puffs mat har jag lyckats snika åt mig av förut ibland, den är tydligen inte lika farlig? Fast det är klart, blir jag lös i magen av Piffs mat, nä, det vill jag inte heller...Problem, problem!

      Radera
  3. Men en sådan trist förändring! Föralldel har vi förstått att det ibland varit hål i botten (=tomt) på skålen, så har det funnits chans till någon munsbit under dagens lopp. Förstår att din tunga bevakningstjänst kräver regelbundna energitillskott. Uteserveringarna kunde inte ha öppnat vid en lämpligare tidpunkt! Kurr och burr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det där sista har ni alldeles rätt i, vilken perfekt timing! Och så jag lita på att matte inte drabbas av värre glömska än hittills, utan att hon minns att det finns en hungrig Gustav här också!

      Radera
  4. Man vill ju kunna välja! Skönt att det börjar bli ordning i uterestaurangen! Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Framför allt vill jag ha min matskål på min plats!!!

      Radera
  5. Mjau, så jamars bra, att du har en uterestaurang iaf att gå till ibland.
    bra att du kan välja vart du kan/vill äta ngn stans, *Fniss*

    Tass i tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jam, annars hade det varit RIKTIGT synd om mig! Färskmat är inte helt fel heller!

      Radera
  6. Jag kommer ihåg när vi allihopa fick äta av Wilmas dietfoder, det var inte så kul för det var inte överdrivet gott. Matte försökte ge oss olika mat men det blev såna protester eftersom vi är så vana att ha fri tillgång till torrisar så matte gav upp och gav oss alla samma mat. Men vi mådde ju bra av hennes mat, vi tyckte bara den var tråkig. Jamarns vilken tur att dina restauranger har öppnat, då får du lite mellanmål där.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om det räckt med ETT dietfoder...en är jättelös och en är jättehård, och så jag som är helt normal! Vilket väl är tur, för tänk om det införts restriktioner där ute också!!

      Radera
  7. Tur att det är vår nu så att uteserveringen är öppen :)

    SvaraRadera
  8. Ett riktigt sk*t problem. Fast nog så irriterande när matrutinen inte är som vanligt.Tur att utomhusrestaurangen åter är öppen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att tassa fram till sin matplats och finna den tom är oerhört irriterande! Förut kunde jag åtminstone hitta en skål där. Även om den för det mesta var bedrövligt ofylld STOD den där!

      Radera