Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







måndag 29 april 2013

Fullt upp


Nog blev det vår den här helgen, precis som jag trodde och hoppades! Vilka härliga dagar jag har haft! Som extra bonus har dessutom husse varit hemma hos mig. Varenda natt i tre veckor har jag varmhållit hans säng. Nu fick jag själv njuta av att bli värmd vid hans fötter. Som tack har jag inte krävt dörröppning ut förrän jag sett honom vakna och kliva upp. Jag är tacksam att han är väldigt morgonpigg (med människomått mätt, alltså). Sömntutan till matte hade jag aldrig orkat vänta på.

Matte har dock en annan god egenskap, nämligen att hon är mycket ute i trädgården. Det gillar jag! Har mycket stort tålamod när det gäller att bistå henne med tyst uppmuntran. Hela eftermiddagen igår tillbringade jag i hennes omedelbara närhet utförande denna syssla.

Jag bedriver telekattisk uppmuntran
När hon till slut gick in, fick jag äntligen lägga mig under hasselbusken och koppla av. Där låg jag kvar långt efter att solen försvunnit därifrån, och det var sen kväll. Utvilad och alert kunde jag påbörja mitt tillsynsarbete i skymningen.

22 kommentarer:

  1. Vi hade också rätt fint väder i helgen. Passade på att vara på uteplatsen en del och tog till och med en promenad med husse. Skönt att din husse höll sig hemma i helgen i alla fall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänk så skönt att äntligen kunna börja leva normalt igen! Många härliga promenader ska det bli för dig framöver! Ditt favorithörn har säkert saknat dig mycket.

      Radera
  2. Livet är helt perfekt nu, när gula Amman har tänts igen hälsar Zaga

    SvaraRadera
  3. Du sliter och släpar Gustav. Tror inte matte hade klarat trädgårdsarbetet om inte du varit med henne där.

    Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt klart hade hon gett upp mycket tidigare utan mitt stöd!

      Radera
  4. Undra på att matte gillar att vara ute i trädgården när hon får så mycket hjälp och uppmuntran för sitt arbete där. Det syns att du arbetar väldigt effektivt. En som inte är kattvan skulle kanske tro att du låg och vilade, men vi ser ju att du i själva verket telekatterar uppmuntran som bara den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är allt tur att du har så stor erfarenhet, och kan skilja vila från arbete! :D

      Radera
  5. Vilken härlig helgsyssla du har haft! Hoppas matte belönar ditt hårda slit ordentligt, hon hade förmodligen inte fått ens hälften gjort om inte du varit med.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett av mina favoritarbeten, faktiskt. Och matte är väl medveten om min betydelse, så jag fick litet extra blötmat. *slick om nosen*

      Radera
  6. Så jamars snäll du är som hjälper din matte, mjau. Hoppas du får ngn lön för mödan, *Hoppas*
    Här har vi oxå haft fint väder, så nu börjar vi verkligen längta ut i våran rastgård, mjau

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har ni inte varit ute än? Ni får väl ha en gemensam aktion och kräva utetassande!

      Radera
  7. Men så härligt att husse är hemma igen! Det är förstås mycket skönare att värma varandra på natten, än att vänta på att hussemagen, med tillhörande husse, ska förpassa sig söderut igen. Det låter som om matte, när hon så småningom vaknar, har mycket stor hjälp av dig i trädgården. En sådan enastående tur hon har, som får stöd och uppmuntran av sin PT. Personlige Trädgårdsmästare, alltså. Tycker nästan att mjukmaten som du fick som belöning borde kunna dras av i deklarationen som ett avdrag. Förmodligen rot-avdrag, eftersom det låter som att rötter har med grävande i trädgården att göra? Tål att funderas på. Kurr och burr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gäller att njuta så mycket det går nu, för han försvinner snart igen. :(
      Matte är väldigt nöjd med mina insatser, det går mycket lättare att jobba med mig där säger hon. :)
      Ska föreslå husse det där med rotavdraget, han håller på med deklarationer dagarna i ända. Det här är nog något han förbisett?

      Radera
  8. Ja en katts jobb tar aldrig slut. Skönt att husse hittat hem igen. Ibland när matte är borta länge blir vi oroliga att hon gått vilse. Med det dåliga luktsinnet hon har är det ett under att hon hittar hem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nog kan man bli orolig alltid, för alla deras sinnen ligger ju på en så låg nivå. Man blir lycklig varje gång de är på plats som de ska!

      Radera
  9. Härligt att husse är hemma igen. Tur också att din husse och matte har dig som kan "ställa svans-balansen tillrätta" så att allt går som en svans-dans!
    Kurrelisvansvift och trevlig Valborgs-mus-afton!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här har allt verkligen gått svansdansande några dagar! Och jag önska förstås er detsamma!

      Radera
  10. Skönt att husse är på plats igen! Din matte måste vara väldigt tacksam och glad över att ha tilltass till en så bra trädgårdstassistent. Och tänk att du jobbar både dagar och kvällar, vilka långa arbetspass det blir! Man får väl anta att du tjänar rätt bra, det måste ju bli minst ett par tre extramiddagar om dagen, tycker jag. Önskar dig en fin Valborgsmässoafton och en dito första maj!
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Långa arbetspass blir det...men jag har förstås vett lägga in pauser emellanåt. Vi katter är ju kloka med det, och kör inte bara på som vissa tvåbeningar. Och visst, det blir extra tilldelning nu när utejobbet ökar. Så mycket har jag kunnat förhandla fram, tack och lov! Ha det så fint, du med!

      Radera
  11. Härligt att din gosmage kommit hem !
    Här var otroligt nog min matte både ledig o hemma HELA helgen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kommit...:D och åkt... :(
      Det finns inte nog starkt rep att binda fast honom här. Härligt att ha din matte hemma, och du med fick vara hemma!!

      Radera