Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







tisdag 30 april 2013

Eldkväll


Den här kvällen gillar jag inte riktigt. Visst, det finns positiva inslag också. Några av mina bästa gäster kommer. Det dumma är, att när vi ätit tillsammans och haft det riktigt gemytligt rymmer de! Allihopa! Det värsta är att de försvinner bort, utanför Mitt Område! Så obehagligt det är att se dem försvinna till osäkert land, där massor av hundar härskar. För min del är det alltså totalt omöjligt att göra dem sällskap. Alla mina varningsrop brukar klinga ohörda. Och jag tar i så de kan sannerligen inte vara ovetande om farorna som hotar där borta? 

Jag tvår mina tassar, kan inte göra mer. Att ge sig iväg till den där elden, som tvunget ska tändas, är tydligen viktigare än att hålla sig hemma i säkerhet? Får trösta mig med att de hittills kommit hem oskadda varje år. Jag kommer vänta på att de ska komma tillbaka, sittande hemma på trappan. Sedan kan vi gå in och ta oss en godisbit, eller två. Då är allt som det ska igen.

I morgon ska vi bara ta det lugnt, allihopa. Trodde ni på det? Jag ska givetvis jobba som vanligt, det är ju högsäsong. Men min matte/sekreterare har fått tagit ledigt. Hon behöver väl vila ut efter alla strapatser i kväll?   

12 kommentarer:

  1. Nog är det väl märkligt att tvåbeningar inte har bättre förstånd än att springa iväg och titta på nån eld? Allra konstigast är det ju när de som har jättemysiga katter hemma går ifrån dem för att titta på elden. Tur att åtminstone du har förstånd att stanna hemma.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingenting kan få mig att passera Gränsen! Uschjam, det här är lika jobbigt varje år. Hoppas de klarar sig i år också. *orolig*

      Radera
  2. Tycker också det är märkligt att tvåbeningarna inte lyssnar på en bättre vetande katt - i detta fall du. Förstår de inte hur farligt det är i hundkontrollerade områden? *ryser* Tur att du håller dig på rätt sida om gränsen i alla fall, för du måste akta din päls bland alla dessa bränder.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror inte de inser farorna ett enda dugg? Det finns bara en enda klok individ i den här familjen. Piff och Puff räknas liksom inte i sammanhanget, de vet ju inte vad jag jamar om, instängda som de är.

      Radera
  3. Att de inte tänker sig för och stannar hemma hos dig! Det fattar vi inte. Människan är en konstig krumelur!

    SvaraRadera
  4. Förstår inte varför de skall hålla på och elda, helt onödigt anser jag. Vår matte håller sig åtminstone hemma och rymmer inte som din. Mattar skall vara hemma!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Finns det så kloka mattar!? *stora ögon* Ska genast underrätta mina människor om detta!

      Radera
  5. MEN Gustav då, har dina tvåbeningar försvunnit, mjau
    vi förstår inte heller det där med dessa eldar?
    Vad är det för ngt att titta på, när dom kan titta på oss katter i stället, *Funderar*
    Matte försvann oxå ngn timme på kvällen, men det var inte för att se på ngn eld utan för att hon blev bjuden till sin granne på lite mat,
    pft, då kunde väl vi ha fått följa med, men nej, det gick inte för sig, Suckjam

    Ha en alla tiders trevlig helg kompis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänk om det skulle samlas en massa människor och titta på mig, vad konstigt det skulle kännas! Men jag fattar inte heller vitsen med att titta på en eld?

      Radera
  6. Javisst är dom allt bra knepiga dom där 2-beningarna som inte lyssnar det minsta på oss kloka katter ?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jam, du skulle bara höra hur jag varningsropar! De bara STRUNTAR i mig! :(

      Radera