Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







onsdag 4 juni 2014

Gissa?




Någon som kan gissa var jag är? Det är ett ställe som kräver tillsyn, så mycket kan jag avslöja. Trots massor med arbete utomhus nu, får inte denna plats försummas. Måste ändå erkänna, att jag så här års gör mina kontroller alltför sällan. Kanske några gånger i månader, bara, mot vinterns nästan dagliga inspektioner. Och jag måste erkänna, att man nog måste läst en del av vad jag tidigare berättat, för att ha ett hum om var jag är.

Igår blev det i alla fall äntligen av. Man får passa på att klara av såna här uppgifter inomhus, när det är dåligt väder. Att bara ligga och vila är ju för trist!

Nu är det bara två dagar kvar...



16 kommentarer:

  1. Det kan ju bara vara en plats - monsterskåpet! Hur upptagen du än är den här årstiden med att patrullera utomhus så är det förståndigt att hålla koll där, för vi har förstått att Piff och Puff inte går att lita på när det gäller bevakning av viktiga uppdrag.
    Men vad händer om 2 dagar? *nyfikna*
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rätt, förstås! Igår var det faktiskt omöjligt att arbeta ute, det regnade precis hela dagen. Piff kan någon gång hålla koll där, men alltför sällan. Puff är totalt värdelös, står bara på golvet och kikar in. Man måste förstås IN där, längst in!
      Så mycket kan jag jama, att boka inte in något den dagen...

      Radera
  2. Jam vet! Jam vet också! Du är i MONSTERSKÅPET! Hoppas du får tag i den fulingen.
    Sen undrar vi med vad som händer om två dagar. Fyller du år?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Såklart du listade ut det! Inget resultat igår heller, men ger jag upp? Aldrig!
      På fredag? Du kan ju alltid börja putsa morrisarna!

      Radera
  3. Monsterskåpet så klart!!!!! Mina tankar har faktiskt gått dit ibland när du berättar om alla dina utegöromål som kommer med vår och sommar. Monstret får ju inte tillåtas att rumster fritt och kanske utöka!!! sitt 'revir'??!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men hujam, så skräms! Utöka reviret, det har jag inte ens tänkt på? Men jag tror att det trivs bara i det där hörnet, för dit in kan varken matte eller husse nå eller se. Det är på såna ställen skåpmonster trivs!

      Radera
  4. Anar att det är monsterjakt på G? Sen undrar jag: är det OK att låta oss bloggläsare vänta TVÅ HELA DAGAR på att få veta vad som ska ske då??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rätt här med! Jo, jag tänkte att litet spänning skulle krydda tillvaron! Och jag kommer meddela rätt tidigt vad som ska ske!

      Radera
  5. Jamar med de andra MONSTERSKÅPET! Nu är vi bra nyfikna här..Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och ni har förstått helt rätt! Bra att ni är nyfikna, det var ju meningen! :-)

      Radera
  6. Jamar som alla mina kollegor ovan, givetvis Monsterskåpet!!!
    Vad händer på fredag?
    Är det något mer än att hissa flaggan?
    Startar semestern för husse så du får ha hans mage på heltid hela sommaren?

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rätt svar! Jo, det händer något, och det passar bra att hissa flaggan för det också! Husse kommer sent på söndag, så det blir också något att fira för mig.

      Radera
  7. Mjau. måste ju hålla med missevännerna, det är så klart: MONSTERSKÅPET. *Fniss*
    Vi är så klart jamans också nyfikna på vad som händer på Fredag.
    Fyller du är eller så?
    Isf kommer vi på kalaset, mjau

    Tass i tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och ni gissade också rätt! Tänk att så många känner till mitt monsterskåp!
      Och hm, jo, se till att hålla er lediga i morgon!

      Radera
  8. Hmjam, vi gissade faktiskt på garaget först... 'känner sig lite dumma* Men strunt samma - VAD ska du hitta på om två dagar??? Vi är så nyfikna så det riktigt kittlar i pälsen och darrar i morrhåren :-) Lova att jama om det snart!
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. OM jag haft ett garage, hade jag säkert varit där. Men det som syns litet suddigt är en kastrull. Som förstås också kan stå i garage, men du är det i monsterskåpet.
      I morgon förmiddag ska jag jama vad som ska hända, men se till att ni är fria att göra vad ni vill i morgon!

      Radera